Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

QR løsninger i praksis

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet lidt nysgerrig omkring QR koder og de mange ting man kan bruge det til, men jeg vil gerne lidt mere "om bag ved" hvis man kan sige det sådan.

Der er jo et væld af gratis kodegeneratorer der kommer når man søger, alle mere eller mindre med de samme "enkle" funktioner, dog et par enkelte unikke men der er så reklamer på.

Det jeg gerne vil vide er hvordan og hvor man finder løsninger til virksomheder som f.eks rabatkuponer, Facebook Check-in funktion mm.

Er det noget der kræver udviklere der hver i sær sidder og (gen)opfinder den dybe tallerken om og om igen, eller findes der nogle genveje? F.eks "skabeloner", noget software der ikke kræver alverdens kodning eller hvordan foregår de "større" opgaver?

Jeg vil meget gerne hører fra folk der evt har prøvet kræfter med det, og meget gerne med folk der arbejder med det der måske kan hjælpe mig lidt videre i min søgen på svar :)

God søndag herfra i hvert fald!

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 20:24

http://phpqrcode.sourceforge.net/

Du henter et standard PHP-script der kan generere alle de QR-koder på din hjemmeside du har brug for. :) Kræver PHP og GDlib.

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 21:01

Cisco:

Det jeg gerne vil vide er hvordan og hvor man finder løsninger til virksomheder som f.eks rabatkuponer, Facebook Check-in funktion mm.

Kan du komme med et par mere specifikke eksempler på hvad du vil, for så er det nok nemmere at hjælpe.

Der er ikke nogen "standard" for hvordan en (mobil - gætter jeg på?) rabatkupon skal laves. Normalt er det vel en opsætning hvor man kombinerer SMS + kupon.. en del forskellige virksomheder der sælger den løsning. Der findes også flere som sælger systemer til at lave dem, fx pieceofcake.dk

Facebook check-in deals "done right" er vist ikke lanceret helt i Danmark endnu, så vidt jeg ved? Hvis kun 7-eleven og en anden kæde der har fået lov at eksperimentere med det.. men måske ikke det du tænker på?

Har du selv en butik, så tjek gerne hvad jeg laver: HEY! - det er en platform til mobil markedsføring for specialbutikker, cafeer, osv.. dvs. mindre fysiske forretninger der ikke har/kan bruge ressourcer på at lave få lavet deres eget.

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Tilmeldt 22. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:07

Jo, helt konkret er sagen den at jeg muligvis kan få et samarbejde i gang med et par virksomheder hvor vi vil komme til at bruge en hel del QR koder til forskellige ting så jeg er ved at prøve og finde hoved og hale både i det tekniske men også i "branchen" som sådan. Altså en mere fuld forståelse for hvad jeg har med at gøre og hvordan vi kan bruge det :) Det er for tungt til at vi selv skal sidde og udvikle ting fra bunden, så det vi skal kigge på er enten nogle skabeloner af en art, eller om vi evt. kunne bruge en ekstern partner på en facon og det er DET jeg prøver at finde svaret på.

Rabatkuponer og Check-In var bare eksempler på noget af det jeg selv fandt interessant og gerne ville vide mere om bl.a.

Det er professionelle løsninger for virksomheder vi har med at gøre, så denne her del af det skal selvfølgelig også være i orden, og uden reklamer/links og så må man jo bore lidt ;)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)