Jeg er blevet lidt nysgerrig omkring QR koder og de mange ting man kan bruge det til, men jeg vil gerne lidt mere "om bag ved" hvis man kan sige det sådan. Der er jo et væld af gratis kodegeneratorer der kommer når man søger, alle mere eller mindre med de samme "enkle" funktioner, dog et par enkelte unikke men der er så reklamer på. Det jeg gerne vil vide er hvordan og hvor man finder løsninger til virksomheder som f.eks rabatkuponer, Facebook Check-in funktion mm. Er det noget der kræver udviklere der hver i sær sidder og (gen)opfinder den dybe tallerken om og om igen, eller findes der nogle genveje? F.eks "skabeloner", noget software der ikke kræver alverdens kodning eller hvordan foregår de "større" opgaver? Jeg vil meget gerne hører fra folk der evt har prøvet kræfter med det, og meget gerne med folk der arbejder med det der måske kan hjælpe mig lidt videre i min søgen på svar :) God søndag herfra i hvert fald! |
http://phpqrcode.sourceforge.net/
Du henter et standard PHP-script der kan generere alle de QR-koder på din hjemmeside du har brug for. :) Kræver PHP og GDlib.