Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af flybilleter hos SAS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 04:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Har prøvet at undersøge om man kan købe flybilet hos SAS i Kastrup Lufthavn, hvilket man godt kan. Kan dog ikke finde ud af om man kan betale kontant hos dem i lufthavnen, eller man kun kan betale med kort? Nogen der ved det? Har prøvet at ringe til SAS og spørge, men der er så sindsyg lang ventetid. Grunden til jeg vil høre om man kan betale kontant, er jeg stoler ikke på flyselskaber når man betaler med kort, da jeg mistede en mindre sum penge pga Cimbers konkurs.

Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 05:15
Tilmeldt 12. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:05

Ja, det er muligt at betale kontant i lugthavnen, men selskaberne tager ofte mange gange den pris som de tager på nettet.

Den danske lovgivning sikrer dig faktisk mod at miste dine penge hvis købet er foregået med et dansk selskab. Køber du f.eks. Igennem startour og dit selskab går konkurs er startour forpligtet til at give dig en ny rejse eller alle penge tilbage.

Også, så er reglerne ikke anderledes for kontant betaling i forhold til betalig med kort, og du vil igen her miste pengene på præcis samme måde som hvis du hade købt biletterne med kort.

Jeg vil personligt anbefale at brue 600 kr pr billet ekstra i konkursforsikring i stedet for at betale 3-6x prisen i selve lufthavnen...

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 10:46

Hvis med Dankort = penge mistet ved konkurs
Hvis med kreditkort (Visa, Masercard, American Express) = Du er sikret ved konkurs

Nu er SAS jo delvist statsejet, så en konkurs er mindre sandsynlig (men selvfølgelig større end 0).
Mon ikke de ringer til Finansministeriet først, førend kassen er helt tom. Dansk økonomi vil ihvertfald
have seriøse problemer i tilfælde af konkurs hos SAS.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:33

Jeg kan godt forstå dig, Odense5210, og at du foretrækker kontant betaling.

Jeg har ikke prøvet at skulle betale kontant i mange, mange år og kan derfor ikke svare dig her, men jeg vil sige, at jeg aldrig haft bøvl med at købe flybillet på nettet, ejheller hos SAS, og det gør jeg jævnligt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)