Jeg har lige startet op igen og derfor været ude og markedsføre mig :)
Jeg har fundet ud af det er ulovligt at smide mine flyers i vinduesviskeren på p-pladser uden tilladelse, men hvordan med et a4 ark sat op i et busskur ?
Jeg har været ude i 5-6 byer på landet og sætte dem op, men kom så til at tænke om man måtte ?
Fik ideen da jeg så et sted hvor der stod noget med fodbold og folk jo bare står og venter ved bussen og ikke har andet at lave end læse min seddel :)
Der hænger "Ophængning af plakater og andet er forbudt" skilte på alle busskurer her i byen. Så medmindre der gælder andre regler her end der gør i resten af landet, så må man ikke. :-)
De landsbyer jeg har været ude i, har ikke haft noget skilt (reklame forbudt), ingen gang reklame i siden af busskurene (altså dem man tit ser under glasset)
Vi snakker her meget meget små byer.
Men i byen (Randers) har vi godt nok reklamer i glasramme med lys, og forbudt med reklamer
De landsbyer jeg har været ude i, har ikke haft noget skilt (reklame forbudt), ingen gang reklame i siden af busskurene (altså dem man tit ser under glasset)
Vi snakker her meget meget små byer.
Jeg kan ikke forestille mig at det er lovligt. Bare fordi der ikke står reklame forbudt, betyder det jo ikke nødvendigvis at det er tilladt. Jeg har ikke nogen paragraf til dig, men hvis man tager det udgangspunkt at det er lovligt, så må det samtidigt være lovligt alle andre steder. Så kan man nemt forestille sig hele byer med reklamer klistret op overalt (på vejtræer, lygtepæle, facader, osv osv.). Hvis det var tilladt at sætte reklamer op på andres ejendom uden tilladelse, havde andre gjort det for længe siden.
Jeg har kigget lidt rundt på nettet efter et svar og dog uden et decideret svar, vil jeg mene, at det er forbudt.
Dette konkluderer jeg ud fra nogle links fra bla. Skanderborg, Ikast-brande, Holstebro og Ringkøbing-Skjern kommune, hvor der på alle de fire kommuners hjemmeside står, at opklæbning og ophængning af plakater er forbudt.
Jeg gætter på, at det er ens i alle landets kommuner..