Hej Amino. Jeg har valgt at oprette en bruger her på forummet, da jeg har et par spørgsmål, som jeg er overbevist om, at i kan svare på. Jeg er på nuværende tidspunkt i gang med at starte et tøjmærke sammen med tre venner. Vi har tænkt os at sælge vores produkter i en webshop, hvor betalingerne foregår via PayPal (i ihvertfald i første omgang). Vi har en Pakistansk producent til vores tøj, som hovedsageligt inkluderer t-shirts og hoodies med vores eget design påtrykt. Her kommer spørgsmålene så: Bør vi oprette et firma? I så fald, hvilken type? Hvordan foregår betaling af skat, når vi modtager betalinger på en PayPal konto? Kræves det, at vi bliver momsregistreret? Vi har kun tænkt os at sælge til private. Skal vi tage specielle forbehold, når vi importerer varer fra Pakistan? Såsom importørregistrering. Hvad kan vi forvente at betale i told på vores varer, som sandsynligvis bliver sendt med DHL? Kan i anbefale en forsendelsesløsning til vores produkter? Vi har tænkt os at bruge tekstilposer til forsendelsen. Lige nu står den på brevpost via Post Danmark, hvilket nok ikke er den bedste løsning. Det skal lige nævnes, at vi alle er umyndige men over den kriminelle lavalder. Det bliver desuden vores første virksomhed (men selvfølgelig ikke den sidste ;)). Jeg takker på forhånd for jeres svar, og ønsker jer alle en god weekend. August. |
Du får et svar lige ud af posen...
4 venner + 1 tøjmærke projekt = ødelagte venskaber og kaos tilstande. Med mindre i alle er 100% dedikeret, og alle er indforstået med de ofringer et sådan projekt kræver, så vil det få stor indflydelse på venskabet fremover...
Hvis I vil starte op, så sørg for guds skyld for, at lave en kontrakt eller lignende, som fortælle hvordan og hvorledes, hvis en vil ud af projektet, eller hvis der opstår uenighed...
Desuden er det meget svært at starte et tøjmærke op, hvis tøjet ik kommer ud i butikkerne, da det er her de fleste forbrugere vil få øjnene op for mærket. Ja bare kald det old school, men mange foretrækker at mærke et produkt eller mærke inden de køber det første gang. Lidt ligesom at man gerne vil se kvaliteten på den nye fladskærm eller prøve en bil inden man poster penge i det, selvom der selvfølgelig ved begge eksempler ligger yderligere overvejelser bag et køb, og eksemplerne ik er præget af samme impuls, som tøj er...