Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg fra producentens lager?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer!

Jeg har fået et tilbud om at sælge en række varer fra en producent indenfor EU. Deres centrallager ligger i England og forsendelsen derfra ud til mine eventuelle kunder er en rimelig pris. Vi har regnet på at det ville være ALT for dyrt for det første at købe et stort parti ind, få det sendt til os for så derefter at sende det ud til kunden, derfor ville den ideelle løsning være at sende direkte fra producenten til kunden.

Den nuværende løsning er således:

1. Kunden betaler mig
2. Jeg ligger ordren til firmaet
3. Producenten laver ordren, fakturaer mig og sender direkte til kunden.

Nu kommer mine spørgsmål så:

1. Jeg betaler firmaet i England 20% moms og opkræver 25% af kunden i Danmark. Hvordan gør jeg det regnskabs mæssigt med SKAT?
2. Jeg håber der kommer konstruktive svar, så kommer der nok flere spørgsmål :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 14:56

Hvis du har moms nummer skal du ikke betale moms til firma i EU. Men reg. det på din moms afregning som eu køb. Og så betaler du dansk moms til skat

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 12. Jun 12
Skrevet kl. 15:52

Så jeg kan sagtens købe det momsfrit fra England, selvom de sender direkte til kunden og i teorien varen er købt i England og ikke Danmark og så betale momsen Danmark?

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 564
Fra  HD Trading Skrevet kl. 16:02

Hej

1)Du sælger til kunden og din pris er med moms

2)Leverandøren sender pakken direkte til kunden (der er ingen penge mellem køber og leverandør)

3)Leverandøren sender sælger (som er dig) fakt. uden moms

så enkelt er det

og som det er sagt tidligere det kræver at du har moms nummer

hilsen

Hilbert

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 12. Jun 12
Skrevet kl. 18:05

Tak for hjælpen.

Nu er spørgsmålet som om der er nogle herinde på Amino der kan hjælpe mig med at få aftalen helt på plads? Jeg tænker en revisor der vil hjælpe mig med at udfærdige registrering og de dokumenter der går imellem mig og firmaet i England. Det er selvfølgeligt et krav at personen er helt inde i regler omkring import/eksport indenfor EU.

Eller bare hvor et godt sted at lede efter en god (men ikke for dyr) revisor/advokat.

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:31

Du har jo egentligt kun et spørgsmål.

Lyder mærkeligt at du skal betale det engelske firma moms? Normalt er der ikke moms på salg imellem virksomheder indenfor EU.

I forhold til moms og skat, skal du lave et ganske normalt momsregnskab.. Prøv at spørge Google lidt om det.

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)