Jeg har fået et tilbud om at sælge en række varer fra en producent indenfor EU. Deres centrallager ligger i England og forsendelsen derfra ud til mine eventuelle kunder er en rimelig pris. Vi har regnet på at det ville være ALT for dyrt for det første at købe et stort parti ind, få det sendt til os for så derefter at sende det ud til kunden, derfor ville den ideelle løsning være at sende direkte fra producenten til kunden.
Den nuværende løsning er således:
1. Kunden betaler mig 2. Jeg ligger ordren til firmaet 3. Producenten laver ordren, fakturaer mig og sender direkte til kunden.
Nu kommer mine spørgsmål så:
1. Jeg betaler firmaet i England 20% moms og opkræver 25% af kunden i Danmark. Hvordan gør jeg det regnskabs mæssigt med SKAT? 2. Jeg håber der kommer konstruktive svar, så kommer der nok flere spørgsmål :)
Så jeg kan sagtens købe det momsfrit fra England, selvom de sender direkte til kunden og i teorien varen er købt i England og ikke Danmark og så betale momsen Danmark?
Nu er spørgsmålet som om der er nogle herinde på Amino der kan hjælpe mig med at få aftalen helt på plads? Jeg tænker en revisor der vil hjælpe mig med at udfærdige registrering og de dokumenter der går imellem mig og firmaet i England. Det er selvfølgeligt et krav at personen er helt inde i regler omkring import/eksport indenfor EU.
Eller bare hvor et godt sted at lede efter en god (men ikke for dyr) revisor/advokat.