Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Grøn" vil starte onlineshop -Hjælp!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Sådan en løsning kræver bare at der er en ordentlig designer, der får lov at bruge en 5-10 timer på den.. Det kan naturligvis lade sig gøre uden - jeg tror bare ikke at det ville være særlig hensigtsmæssigt..

Alt for mange sætter sig ned og tror, at det er nok, at de lejer sådan en shop, vælger et standard layout og med lidt markedsføring kommer pengene efterhånden.. Det er sikkert meget rigtigt - men så har du måske en konvertering på besøg til salg på 1%.

Alternativt sætter man en designer igang, og får en konvertering på 2%. Så behøver man altså kun det halve markedsføringsbudget..

Og lad mig så lige sige, at det bare er noget jeg baserer på mine egne antagelser - det betyder rigtig rigtig meget for mig, hvordan shoppen ser ud når jeg handler i den personligt. Jeg har aldrig købt noget i en standard ScanNet shop, som der ikke er gjort noget særligt ved, - og jeg tror såmænd ikke, at jeg kommer til at gøre det :)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:08
Lyt til DeMib og Martin Tygsen! Du skal ikke tage imod tilbud om at få udviklet en shop fra bunden, da du med meget stor sandsynlighed betaler for noget, som bliver ringere end en standardshop, eller måske du mister dine penge helt (du bliver prøvekanin for en programmør, som tror han kan udvikle sit eget system "for en god pris" - men min erfaring siger, at det er meget sjældent tilfældet - PS. dette er ikke myntet på nogen bestemt).

Kontakt evt. en etableret designer, der kan hjælpe dig med at tilpasse din standardshop, så den får et flot design. Dog med så lille opstartskapital, så er det begrænset, hvad du kan få lavet, når du også skal købe varelager, etc.

Lav KUN reklame på Google via Adwords - det er billigt og effektivt, og du betaler kun for det du får.

Omkring import - så tror jeg du skal vide lidt mere om branchen, før du handler i udlandet. Det lyder til, at du lige har fået en god idé, og ikke har gennemtænkt hele situationen endnu. Det er nemt at blive snydt i udlandet, og der findes rigtig mange mennesker, som kun er ude på en hurtig gevinst. Hvis du vil købe i Polen, så tag kontakt til en polak i Danmark, som du kender, og som kan hjælpe dig videre. Hvis du ikke kender nogen, så tag kontakt til en dansk-polsk forening.

Men pas på dine penge, for de er meget hurtigt væk! - jeg taler af erfaring!

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:28
Dato: 11-06-2007 19:19:39
Forfatter: Mattias Skovhøj

Alt for mange sætter sig ned og tror, at det er nok, at de lejer
sådan en shop, vælger et standard layout og med lidt markedsføring
kommer pengene efterhånden.. Det er sikkert meget rigtigt - men så har
du måske en konvertering på besøg til salg på 1%.

Alternativt sætter man en designer igang, og får en konvertering
på 2%. Så behøver man altså kun det halve markedsføringsbudget..

Og lad mig så lige sige, at det bare er noget jeg baserer på mine
egne antagelser - det betyder rigtig rigtig meget for mig, hvordan
shoppen ser ud når jeg handler i den personligt. Jeg har aldrig købt
noget i en standard ScanNet shop, som der ikke er gjort noget særligt
ved, - og jeg tror såmænd ikke, at jeg kommer til at gøre det :)

Hej Matthias.

Jeg forstår godt din antagelse, men jeg tror ikke at du har ret i
den.  Rigtigt mange, rigtigt grimme shops har meget pæne
omsætninger.  Mange pæne shops har grimme omsætninger! :-)

Tænk på at Kuponhæfter, der er noget af det grimmeste faktisk stadig
bliver trykt - og at mange folk tjener penge på dem. For nogle
forbrugere er det fancy'' simpelthen for fancy''t.  Der er en
Scannetshop (hvor de sikkert allerede kan finde rundt, fordi de har
handlet på én før) meget mere tillidsindbydende.. hvor grim og
uprofessionel du så end måtte synes den er.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 21:24
Hej Lone,

Nej, jeg vil ikke stå og stampe og sige, at sådan tænker alle - og jeg kan såmænd sagtens følge din tankegang - jeg ved jo blot hvordan jeg selv har det, og jeg antager bare, at der sikkert også er andre der har det sådan :)

Man kan som sædvanelig i sådan en situation ikke sige noget generelt om alle webshops - og designkrav er bestemt også forskelligt fra branche til branche - men for eksempel en børnetøjsbutik i standard scannet layout, kan jeg ikke forestille mig giver noget særligt i indtjening. Kan du?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:30

Cygnet har en auktion på amino outlet (eller hva den nu kom til at hedde lige pt.) hvor han tilbyder et design til en dandomain shop, fra 1 kr. (værdi 6000 kr.) . måske du skulle kigge lidt på det ? Så kan du jo få en billig standart shop, og samtidig et lækkert design.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:39
Dato: 12-06-2007 21:23:59 Forfatter: Mattias Skovhøj
Man kan som sædvanelig i sådan en situation ikke sige noget generelt om alle webshops - og designkrav er bestemt også forskelligt fra branche til branche - men for eksempel en børnetøjsbutik i standard scannet layout, kan jeg ikke forestille mig giver noget særligt i indtjening. Kan du?

Det kunne jeg nu sagtens forstille mig, både scannet og dandomain har en række muligheder for at ændre placeringer og farver, som enhver ville kunne finde ud af at styre. Hvis man så fik udviklet et flot toppbanner, kunne jeg sagtens se en stor online tøjbutik som egentlig kun havde fået lavet et topbanner et professionelt sted.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 21:41
Dato: 12-06-2007 21:29:40 Forfatter: magle

Cygnet har en auktion på amino outlet (eller hva den nu kom til at hedde lige pt.) hvor han tilbyder et design til en dandomain shop, fra 1 kr. (værdi 6000 kr.) . måske du skulle kigge lidt på det ? Så kan du jo få en billig standart shop, og samtidig et lækkert design.

Helt enig - det er sådan en chance der skal tages! ;)

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:54
Dato: 12-06-2007 21:40:59 Forfatter: Mattias Skovhøj
Dato: 12-06-2007 21:29:40 Forfatter: magle

Cygnet har en auktion på amino outlet (eller hva den nu kom til at hedde lige pt.) hvor han tilbyder et design til en dandomain shop, fra 1 kr. (værdi 6000 kr.) . måske du skulle kigge lidt på det ? Så kan du jo få en billig standart shop, og samtidig et lækkert design.

Helt enig - det er sådan en chance der skal tages! ;)

Hvis cygnet ikke var min konkurrent med jonsen.dk og jeg ikke var træt af standart shop, så købte jeg det sgu, for de små penge..  det er helt klart en chance man ikke ser ofte.. så Fashiona gå ind og byd .. tror ikke du vil fortyde det. det er ihvertfald billigt lige pt.

Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:08
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)