Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

36 timer i døgnet?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fik bare lige en idé :-)

Ville verden ikke blive meget mere effektiv, hvis vi aftalte at en time er 40 minutter? <--Tweet det

Så er der pludselig 36 timer i døgnet.

Næmest alting deles ind i timer, halve timer, kvarter osv.

Jeg har en klar fornemmelse af at der kunne spares en del tid ved at skære ned på længden af en time. Smile

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:55

det vil smadre min døgnrytme da jorden rotere om sig selv på 24 timer og det betyder nat og dag og vis jeg sover og om dagen fordi arbejdet hele natten og især gør det omvendte om et par dage altså ikke går samme tid i seng som et andet antal timer på døgnet vil betyde altså 24 timer er bedste for de fleste mennesker døgn rytme sådan er vores jorden bare og det er ikke muligt lave om hvor langt et døgn er for skal jorden rotere hurtigt rundt om sig selv

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 14:08

En 8-timers lønmodtager-arbejdsdag ville dog blive mere interessant (som lønmodtager) Big Smile

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:14

Mikael christiansen:
det vil smadre min døgnrytme da jorden rotere om sig selv på 24 timer og det betyder nat og dag og vis jeg sover og om dagen fordi arbejdet hele natten og især gør det omvendte om et par dage altså ikke går samme tid i seng som et andet antal timer på døgnet vil betyde altså 24 timer er bedste for de fleste mennesker døgn rytme sådan er vores jorden bare og det er ikke muligt lave om hvor langt et døgn er for skal jorden rotere hurtigt rundt om sig selv

bare rolig :-) Det er bygget matematisk ind i mit system, at jorden lige præcis når en omgang om sig selv på 36 af mine timer på 40 minutter :-)

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 14:17

God idé Smile

Sådan er det jo allerede i skolerne - eller var det i hvert fald da jeg gik der. Der er helt sikkert muligheder i forslaget. Som lønmodtager skulle man stadigvæk arbejde 37 timer om ugen. Det ville give masser af fritid. Det ville give friske og glade medarbejdere og øget merforbrug. Lidt dyrere for arbejdsgiverne, da der skulle ansættes flere. Men godt for samfundet, da flere ville komme i arbejde. 

Jeg har helt sikkert overset en eller anden ulempe, men pyt med det - det er weekend og jeg har snart fri Big Smile Jeg stemmer for dit forslag, Anders.

Mikael, du skulle i så fald bare omregne din døgnrytme til 36 timer i stedet for 24 timer. Solen vil jo stadigvæk kun stå op én gang i døgnet.

Hilsen Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:53

Anette Nygaard:

.

Mikael, du skulle i så fald bare omregne din døgnrytme til 36 timer i stedet for 24 timer. Solen vil jo stadigvæk kun stå op én gang i døgnet.

Hilsen Anette

jorden drejer stadigvæk rundt på 24 timer vis sat døgnet til 36 timer  , så det vil smadre ekstrem mange folks døgnrytmer at det konstant svinger hvornår det er lyst og mørkt

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:55

Anders Saugstrup:

Mikael christiansen:

bare rolig :-) Det er bygget matematisk ind i mit system, at jorden lige præcis når en omgang om sig selv på 36 af mine timer på 40 minutter :-)

men en time er 60 minutter og alt er sat samme på det i vores samfund , jeg synes det nuværende fungere udmærket

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikael christiansen:
men en time er 60 minutter og alt er sat samme på det i vores samfund , jeg synes det nuværende fungere udmærket

Bare synd når vi kommer til at bo på Mars.... så kommer der først helt koks i det

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 426
Skrevet kl. 15:04

Så skal man jo bare arbejde 12 nye timer frem for 8 gamle. Det hele hænger jo sammen michael, der er bare mange virksomheder der ville gå ned pga de ekstra høje lønninger. Med mindre de satte arbejdslønnen pr. time ned til det der ville svare til en normal 8 timers dag :D

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:07

Niels Henriksen:

Mikael christiansen:

Bare synd når vi kommer til at bo på Mars.... så kommer der først helt koks i det

på Mars er et døgn 39 minutter længere så det er meget tæt på jordens døgn , så der vil ikke gå koks i den http://da.wikipedia.org/wiki/Mars_%28planet%29

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)