Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hæveautomater - ny forretningside til dig??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hørte lige i radioavisen at flere og flere banker lukker deres hæveautomater ned. De enkelte banker har for store omkostninger forbundet med det.
Måske det kunne være et nyt forretningsområde for dig?? Camping pladser m.m. beklager sig over det fordi de ikke kan servicere turisterne og nu må sende dem langt for at de kan hæve penge.

Tag eksempelvis "Haahr Benzin" som har ubemandede stationer der leverer billig benzin i områder hvor de andre etablerede stationer ikke vil være. (google dem hvis i vil læse casen med dem)
Noget ala det burde være muligt at lave omkring hæveautomater. Der er selvfølgelig noget logistik samt sikkerhed der skal tages højde for. Men alle de steder bankerne vælger at lukke en hæveautomat med burde kunne være forberedt til det meste!?

Der er et behov her som ingen pt. har taget fat på - måske det skal være dig??
I kan sikkert finde mere omkring emnet ved at læse dagens aviser eller på nettet

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Personligt har jeg svært ved at se hvordan dette skal kunne løbe rundt.

Formoder din ide er at man skal placere en hæveautomat de steder de bliver taget ned.

Der er lige nogle ting man skal huske her.

En hæveautomat koster formentlig i nærheden af nogle hundrede tusinde kroner og op efter. (antaget pris)

Den skal placeres et sted, hvis du ikke ejer bygningen den skal stå i skal der nok betales leje af pladsen.

Den bygning den bliver sat i, har en øget risiko for hærværk og ødelæggelse da man jævnligt hører om tyve for førsiger at tjæle dem, trods det næsten er umuligt. Der ved mange omkostninger ved reperation af bygninger efter dette, måske du kan få en forsikring til at betale, men tvivler jeg næppe på.

Der er logistik af pengene ud til automaterne som er heller er helt billig, disse bliver bliver også en sjælden gang i mellem udsat for røveri, hvem skal dække de penge som bliver stjålet?

Og til sidst så er det ikke mange penge du får for at folk hæver penge hos dig, vil du sætte gebyr på? skal det så være x antal %? eller et fast gebyr? der skal hvertfal laves mange penge transaktioner før automaten er hjemme og du kan begynde at tjæne bare lidt.

Og der er sikkert langt flere udgifter som skal dækkes hjem i forbindelse med automaterne alene. 

Så alt i alt tror jeg ikke på dette er noget der kan løbe rundt desværre.

Men ja det er et problem at bankerne fjerner hæveautomaterne så det bliver umuligt at hæve penge, men så må kioster og butikker til at være mere villige til at lade folk hæve lidt mønt, så har de også det mindre at miste ved et røveri.

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 12:52

Kan man ikke bare i ja, kiosker osv., lave så man kan hæve penge, der hvor det er et problem, mod et gebyr? Og hvis ikke de har terminal, kan man jo sætte en iZettle op. :-)

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 12:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Synes det er super positivt at du deler dine tanker ud til andre Agent. Synes det er synd at der så kun (eller i hvert fald mest) bliver listet negative aspekter i ideen.

Der skal bare et positivt mindset til, og lidt tanker ud af boksen..

Der er mange udfordringer hvis man ser på glasset halvt tomt, men mindst lige så mange muligheder hvis man kigger efter dem i stedet.  Men okay..  det er ikke for alle :)

Mvh

Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 14:59

Jeg beklager hvis mit indlæg virkede lidt negativt, det var bestemt ikke tanken at det skulle fremstå sådan.

Grunden til at jeg listede det op på den måde er egentlig for at se hvor meget der egentlig skal til for at lave sådanne en forretning.

Og ja de mangler helt klart og ville helt sikkert være en fordel hvis de kom tilbage. men det tror jeg desværre ikke.

Det er faktisk muligt i dag at gå ind i en dagligvare butik og hæve lidt penge uden at skulle købe noget, det er dog de færreste som ønsker at lade dig gøre det uden du også køber lidt samtidig. Hvilket vel også er fair at de får lidt for services fx i en solgt pakke tyggegummi, smøger osv. 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:08

Christian Bundgaard:

Kan man ikke bare i ja, kiosker osv., lave så man kan hæve penge, der hvor det er et problem, mod et gebyr? Og hvis ikke de har terminal, kan man jo sætte en iZettle op. :-)

Der ligger måske et skjult problem at forsikringen for kiosken måske stiger voldsomt, da risikoen for hærværk, indbrud osv. stiger med at få installeret en hæveautomat.

Sådan en stigning som kan være meget hvert år, skal kunne retfærdiggøres i indtjeningen fra hæveautomaten.
Jeg tror ikke det ville være rentabelt for små butikker at have dem stående.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18

Forreningen vil kun lykkes hvis folk vil betale ganske meget per hævning og det tror jeg ikke de vil
Mon ikke kontanter som vi kender dem er borte om 10-15 år, afløst af kort, mobiltelefoner eller noget vi ikke kender. Jeg tror det
Vh

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 17:54

Der er jeg enig med dig. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har brugt "rigtige" penge. Jo, når jeg har fået nogle i hånden og har været for doven til at køre op i banken. Jeg foretrækker plastikkortet. Da jeg ved hvor mange penge jeg har, kan tjekke det på mobilbanken og ikke hele tiden skal hæve penge eller andet.

Jeg er sikker på at når den ældre generation, som ikke "stoler" på plastikkortet er borte. Så begynder det så småt at forsvinde. Det eneste problem er, når der er nedbrud? Så kan folk ikke få deres varer?

Jeg oplevede en ældre dame (Jeg vil skyde på hun var 80+). Hun havde aldrig ejet et kort og ville hellere ikke. Jeg kender også mange der går rundt med mange penge i pungen (bl.a. min far).

Men igen - Jeg håber at penge på et tidspunk er væk og der kun findes kort. Det kan godt være at mange mener det er hurtigere med kontanter. Men det tager faktisk også godt tid inden, en person finder sin pung frem og penge og så skal der gives tilbage og bla.bla.bla. 

Lad os håbe at det bliver afløst og at der kommer flere selvbetjeningsautomater som i føtex, ikea osv. (Selvfølgelig ikke fedt, hvis folk mister arbejdspladser) Men jeg synes nu at det giver god mening. Når jeg går i den lokale føtex. Så står der kun 1 medarbejder og holder øje med 4 kasser. Hvor man selv skal gøre tingene og kan få hjælp, hvis det driller. Det er godt nok smart? Hvorfor så have 4 ansat til at sidde i hver deres kasse? Når 1 kan styre 4 kasser selv? Men det er jo op til virksomheden selv.

Dog har jeg altid en reserve lap liggende i pungen, hvis dankortterminalen skulle være nede eller noget i den stil.

Jeg tror ikke at man kan tjene penge på den idé med hæveautomaten. Jeg tror mere at pengeinstituterne har dem som en slags service og lukker flere og flere, der ikke rigtig bliver brugt, da det er for stor en udgift? Jo, hvis du måske står og har en stor pengepung, hvor du ikke mangler penge og kan købe en maskine. Så kan det da godt være med et bestemt gebyr pr. hævning, at det kan lade sig gøre at tjene penge på det. Men hvad når den er tom? Vil du så selv fylde den op? Eller have et professionelt firma til det? Og når den er ude af drift. Den koster jo også en del strøm osv. Så med mindre at det er ved en strand, hvor der er en del boder, der ikke tager kort. Så kunne det måske godt kunne lade sig gøre? Men hvordan er lovgivningen på dette område? Må man godt tjene penge på, at folk hæver penge? Og kan alle få fat i sådanne en teknologi/maskine?

F.eks. på diverse kræmmermarkeder. Der er ingen hævemaskiner i nærheden og de fleste boder tager ikke i mod dankort. Så plejer der at være en skurvogn, hvor man kan hæve penge, mod et gebyr på 20 kr. Sådanne et sted, vil det give mening.

Men ja kommer også an på hvor det er. Man kan også stille sig selv det spørgsmål: Hvorfor lukker bankerne dem ned? Det må vel være fordi at der ikke er et markedet for det. Eller at der for lille et kundegrundlag til at have det kørende.

Men tja fin idé. Tror bare det ville være billigere at holde i en bil, og så have en dankortterminal og en masse penge og så have en ansat til at give penge, når folk hæver. Men hvor længe ville det holde uden trusler/røveri?

Men kommer jo også an på hvad sådanne en maskine koster i indkøb, vedligeholdelse og i drift? Man kunne også sætte automater op, hvor folk kunne købe de mest basale ting og betale med sms, dankort eller mønter?

På min skole er der en automat (uden bemanding) hvor man kan købe iskolde sodavander osv. Der kan man betale både med sms, dankort og så selvfølgelig mønter. Så bare smække en kæmpe automat op, hvor folk kan købe det de kunne have brug for. Ved stranden: is, sodvand, solcreme osv.

Men ja - sådan en som mig, som kun har dankort på mig nogle gange. Når jeg ikke gider at have min pung med. Så har jeg bare min mobil og i coveret er der plads til kørekortet og dankortet. Så er det irriterende at være et sted, hvor man ikke kan bruge dankort. Jeg har prøvet at køre flere km for at skulle hæve penge. Hvis jeg ikke har haft kunne låne af en af vennerne.

Men for at lave en konklusion. Så tror jeg bestemt at der er en fornuftig grund til at bankerne drejer nøglen om på diverse steder. Desuden ville en maskine på øgede områder, hvor der ikke er andre muligheder for at hæve. Garanteret være interessant for de kriminelle. Da de måske kan operere uden at der er nogen mennesker til gene eller at der er mange kilometer til nærmeste politistation.

Men en ting er sikkert. Bliv ved med at tænke på sådanne ting! :-)

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Fra Odense
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 17:56

Sidste artikel jeg læste i sidste måned, har der aldrig været flere hæveautomater end der er nu. Bankerne lukker banker og åbner flere hæveautomater.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:41

Jeg ser disse små hævestandere overalt her i Californien. Mange mindre butikker (kiosker, turist steder, bilvask etc.) vil ikke "lege" bank og lade folk få kontanter tilbage når de handler med kort. Det koster $2-3 at bruge disse automater.

Men der er jo også noget logistik i det. Disse automater skal fyldes op med penge, og hvis man har mange, er det jo et arbejde i sig selv. Og så kræver det en pæn likviditet at have måske 15-20.000 liggende i hver automat.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)