Jeg skal have en ny shopløsning da min Opencart løsning åbenbart ikke er nem at søgeoptimere på. Jeg er meget i tvivl om hvad der er den bedste shopløsning at søgeoptimere på. Er blevet anbefalet Dandomaine men kunne egentlig godt tænke mig Woocommerce fordi jeg i forvejen har en WP blog og er glad for WP.
Men der er ikke så mange der kender Woocommerce og derfor bliver jeg frarådet den men er der nogen af jer SEO eksperter der kan sige noget klogt om hvilke shop løsning der er den bedste?
Det lyder ellers smart med et Wordpress Ecommerce. Jeg kender ikke selv til denne service, men kunne forestille mig, såfremt at det stadig er ret nyt, at det kan være svært at finde gode plugins til nævnte. Fx kan man i webshops såsom Magento og Dandomains løsninger finde en masse klarprogrammeret plugins og andre muligheder. Jeg kunne forstille mig at det var lidt dyrere at skaffe programmører til en nyere løsning hvis man ikker er helt kendt med stoffet.
Nu kender jeg ikke til prisen på Woocommerce, men følger lige med i tilfælde af at nogen skulle vælge denne løsning :-)
Selv har jeg benyttet mig af Magento, som er en lidt dyrere men rigtig fin og funktionel løsning. Dandomain er også en fin løsning, dog er det en rigtig god idé at have kendskab til design og kodning da mange af deres standard templates osv. ikke er til den helt store guldmedalje.
Men dette var bare min personlige mening, håber du finder en god løsning!
Jeg hælder også meget til WP løsninger men er bare blevet rådet til Dandomaine da det er rigtig godt søgeoptimeringsmæssigt. Så vil du sige at WP Ecommerce er ligeså godt som Dandomaine?
Jeg har kun hørt om negativt omkring Dandomain i forhold til SEO. Jeg ved dog ikke om de har rettet op på det efterfølgende - de har i hvert fald tidligere fået en del kritik.
Jeg ville springe på WooCommerece hvis jeg var dig. Det er et helt nyt og frisk system, og de har uden tvivl haft SEO-brillerne på, da de lavede systemet.
Tusind tak for jeres svar - det er godt nok svært at regne ud hvad der er bedst men min mave fornemmelse siger WooCommerce eller et andet WP plug in. Tror at man også skal tænke på at SEO ikke er alt. Det betyder jo rigtig meget men design, brugevenlighed, varene på hylderne og brandet bag forretningen også siger noget. Og det glemmer SEO hajerne måske lidt? For dem så handler alt om søgeoptimering....og når man gerne vil have flere kunder i butikken så er man jo tilbøjelig til at lytte til dem.....
Tusind tak for jeres svar - det er godt nok svært at regne ud hvad der er bedst men min mave fornemmelse siger WooCommerce eller et andet WP plug in. Tror at man også skal tænke på at SEO ikke er alt. Det betyder jo rigtig meget men design, brugevenlighed, varene på hylderne og brandet bag forretningen også siger noget. Og det glemmer SEO hajerne måske lidt? For dem så handler alt om søgeoptimering....og når man gerne vil have flere kunder i butikken så er man jo tilbøjelig til at lytte til dem.....
Et kort svar til det du skriver er, man er ikke SEO haj hvis det eneste det handler om er højere placeringer. sagt på en anden måde så vil en SEO haj kigge både på bedre placeringer, brugervenlighed og konverteringer. Så det er bestemt en god ide at der bliver tænkt rigtig meget på SEO når man har en webshop, for SEO er mere en nogle bedre placeringer :)