Hej med jer! Jeg håber at i kan hjælpe en nybegynder i opstart :-) Jeg hedder Lasse, og jeg er 18 år gammel. Jeg sidder i øjeblikket inde med nogle idéer til forskellige affiliatesider. Som det ser ud nu, så er mit iværksætteri på et hobbystadie, men jeg føler mig klar til at tage springet ud i nogle projekter, simpelthen for at få mig noget erfaring! Jeg læser om SEO og affiliate marketing når jeg kan, så det vil sige lige så snart at jeg kommer hjem fra skole. Jeg har valgt at starte ud med kun ET projekt, for at lære af mine fejl og mangler. Jeg har valgt et projekt som vil ramme en rigtig stor og ung målgruppe. Der er desuden ikke megen konkurrence på google! Men jeg har nogle spørgsmål som jeg gerne vil have afklaret, da jeg ikke lyst til at gå ind i noget halvhjertet projekt. -- Som det står nu består projektet af en guide, som skal have en tilhørende blog (som vil komme med en masse ny info løbende - på samme domæne), men selve guiden fylder ca. 10 A4-siders "wall of text" - Er det nok? - Måske for meget? Jeg er ikke god til SEO endnu, men ville de 10 sider med udelukkende gode informationer og råd bliver vægtet/ranket godt her efter googles snigende panda-opdateringer? Hvad råder for og imod at starte ud med enten reklamer fra sider som euroads/partnerads eller bare Adsense? - Eller måske begge? - Bare for ikke at gøre det for kompliceret i starten. Da jeg også i det små vil begynde at programmere (dog nok ud fra templates), ville Wordpress så være et oplagt valg? - Jeg tænker at det ville være nemt at søge hjælp på amino hvis det gik helt galt? Jeg modtager SU her fra den 1. juli, og så i meddelelsen om dette, at jeg havde 46000 på mit frikort (er lige fyldt 18) - Hvordan skal jeg oplyse mine indtægter til skat? - Er stort set uvidende på det område. -- Det fylder måske lidt meget, men jeg så ingen grund til løbende at bombe jer med indlæg. Så jeg samlede det hele lidt. Håber at i kan hjælpe mig! - Lasse |
lchillar:Som det står nu består projektet af en guide, som skal have en tilhørende blog (som vil komme med en masse ny info løbende - på samme domæne), men selve guiden fylder ca. 10 A4-siders "wall of text" - Er det nok? - Måske for meget?
Jeg er ikke god til SEO endnu, men ville de 10 sider med udelukkende gode informationer og råd bliver vægtet/ranket godt her efter googles snigende panda-opdateringer?
Der er både for og imod at lave en kæmpeartikel. Det kan være en fordel, men kun hvis artiklen imponerer dine læsere - hvis de læser den, synes om den og linker til den. Og det afhænger af mange ting, om det kan lykkes for dig.
Den anden mulighed er at bryde artiklen op i dele og give hver del sin egen url og linke dem fornuftigt sammen.
Svært at svare på hvad der giver bedst mening uden først at kende til siden/artiklen/dine skriveevner/ opsætningen mv.
lchillar:Hvad råder for og imod at starte ud med enten reklamer fra sider som euroads/partnerads eller bare Adsense? - Eller måske begge? - Bare for ikke at gøre det for kompliceret i starten.
Kommer an på hvad artiklen handler om og fx om du ender ud i at kunne anbefale et produkt eller en service, som du kan finde en affiliate aftale for.
lchillar:Da jeg også i det små vil begynde at programmere (dog nok ud fra templates), ville Wordpress så være et oplagt valg? - Jeg tænker at det ville være nemt at søge hjælp på amino hvis det gik helt galt?
Wordpress er et helt fint valg netop fordi omkring en millard mennesker i verden kan hjælpe dig med det. :-)
lchillar:Jeg modtager SU her fra den 1. juli, og så i meddelelsen om dette, at jeg havde 46000 på mit frikort (er lige fyldt 18) - Hvordan skal jeg oplyse mine indtægter til skat? - Er stort set uvidende på det område.
Min skat tager min græske revisor sig af :-) Men Google er din ven:
http://www.google.dk/search?pws=0&hl=da&q=site%3Aamino.dk+frikort+affiliate+skat
Held og lykke med det hele! :)
Mvh Anders Saugstrup