Tage mails med over når man skifter udbyder
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Martin
Skrevet
21-06-2012 kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hej
Jeg står overfor at flytte udbyder for min søsters site, helt specifikt fra One.com til UnoEuro, og hun vil jo nødig af med sine mails. Hun bruger lige nu Windows Live Mail og henter mails via imap, men hvordan får hun taget de mails med over til UnoEuro so to speak?
På forhånd tak
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
21-06-2012 kl. 13:03
Svar
En måde at gøre det på, kunne være at oprette en gmail konto (hvis ikke hun allerede har en), oprette den som IMAP i mailprogrammet - kopiere mails fra hendes one.com konto over til gmail kontoen (drag and drop), så kommer det hele til også at ligge på gmail kontoen, og kan så kopiere tilbage igen på samme måde, når hun får sin UnoEuro konto sat op.
Der er sikkert mange andre måder at gøre det, og sikkert også nogle bedre måder - der har var bare lige, hvad jeg nok ville gøre, hvis det var mig :-)
MVH
Thomas
Svar
Fra Tindbæk
Tilmeldt 6. Jul 10
Peter Damgaard
Skrevet
21-06-2012 kl. 13:12
Svar
i win mail opsætning ændres imap til pop3 så havner alle mail på pcen
Svar
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Martin
Skrevet
21-06-2012 kl. 13:15
Svar
@Thomas
Ah ja det var da en måde at gøre det på :)
@Peter
Det var også en metode tak for forslaget :)
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
21-06-2012 kl. 13:18
Svar
i win mail opsætning ændres imap til pop3 så havner alle mail på pcen
Gælder det også sendt og slettet post?
MVH
Thomas
Svar
Tilmeldt 10. Nov 09
slettet_bruger
Skrevet
21-06-2012 kl. 13:18
Svar
Hej Martin
Opret den ekstra mailboks i Windows Live - altså e-mailen ved Unoeuro.
Marker alle mails med CTRL + A - træk dem nu over i den nye mailboks ved Unoeuro.
Svar
Fra Tindbæk
Tilmeldt 6. Jul 10
Peter Damgaard
Skrevet
21-06-2012 kl. 13:21
Svar
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
21-06-2012 kl. 13:22
Svar
Opret den ekstra mailboks i Windows Live - altså e-mailen ved Unoeuro.
Marker alle mails med CTRL + A - træk dem nu over i den nye mailboks ved Unoeuro.
Når mailen er oprettet hos UneEuro, så kan den ikke længere tilgås hos One.com, og så er der ikke nogle mails at kopiere.
MVH
Thomas
Svar
Tilmeldt 10. Nov 09
slettet_bruger
Skrevet
21-06-2012 kl. 13:24
Svar
Hej
Kan
Når mailen er oprettet hos UneEuro, så kan den ikke længere tilgås hos One.com, og så er der ikke nogle mails at kopiere.
Hvorfor kan den ikke det? Mails bliver vel ikke på magisk vis slettet bare fordi der bliver oprettet en tilsvarende e-mail i Unoeuros systemer.
Ved at gøre det på min måde så kan man flytte dem direkte - og ikke via et mellemled = sikre overførsel af e-mails = mindre risiko for tab af e-mails.
Svar
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
21-06-2012 kl. 13:27
Svar
Hvorfor kan den ikke det? Mails bliver vel ikke på magisk vis slettet bare fordi der bliver oprettet en tilsvarende e-mail i Unoeuros systemer.
Ved at gøre det på min måde så kan man flytte dem direkte - og ikke via et mellemled = sikre overførsel af e-mails = mindre risiko for tab af e-mails.
Hvordan vil du få DNS til at pege på to steder på én gang?
MVH
Thomas
Svar