Kære Aminoer. Vi står for at åbne egen virksomhed med salg og montage af solcelleanlæg, og overvejer at stifte et ApS. Vi har de 80.000 kr. til at indskyde, men jeg er i tvivl om hvad de kan bruges til, og håber der er nogle kloge mennesker herinde der kan hjælpe. Må jeg benytte de 80.000 kr. til indkøb af varer? Og i givet fald, er det så et problem, at der går et stykke tid fra salget og monteringen af anlægget til betalingen er modtaget fra kunden? I denne periode vil vi jo ikke have værdien som varelager, (og ryger dermed under de 80.000 kr. i værdi) - eller vil vores tilgodehavende hos kunden være at betegne som værdi i selskabet? Med strålende sommerhilsener Mira Spanggaard
|
Mira Spanggaard:Kære Aminoer.
Vi står for at åbne egen virksomhed med salg og montage af solcelleanlæg, og overvejer at stifte et ApS.
Vi har de 80.000 kr. til at indskyde, men jeg er i tvivl om hvad de kan bruges til, og håber der er nogle kloge mennesker herinde der kan hjælpe.
Må jeg benytte de 80.000 kr. til indkøb af varer?
Og i givet fald, er det så et problem, at der går et stykke tid fra salget og monteringen af anlægget til betalingen er modtaget fra kunden?
I denne periode vil vi jo ikke have værdien som varelager, (og ryger dermed under de 80.000 kr. i værdi) - eller vil vores tilgodehavende hos kunden være at betegne som værdi i selskabet?
Med strålende sommerhilsener
Mira Spanggaard
Hej Mira
Indskudskapitalen kan du anvende til alle omkostninger der vedrører selskabet, herunder varekøb m.v.
Den eneste begrænsning er, hvis du hæver beløbet til private formål, hvorved du får et ulovligt aktionær-/anpartshaverlån.
Tonny