Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telia 4g ÅrhusV

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået telia 4g mobilt brebbånd den version med den

usb dongle som man så sætter i sin pc osv. Jeg bor i Århus Vest

i en lejlighed og Telia siger at ifølge deres dækningskort så har jeg

den alle bedste dækning. Nu har jeg så testet og jeg kan kun få

op til 13 mbit i download hastighed. Er dette normalt?

Hvad kan jeg gøre for at optimere min forbindelse? Bytte min

usb dongle eller ?

Hilsner

iceb

Fra Odense
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 07:09

Århus har en af Danmarks dårligste dækning, da kommunen snylter ansøgningerne om nye master. Prøv at se om du kan indstille den til kun at køre lte/4g, da en dongel automatisk logger på det netværk med stærkest signal og i dit tilfælde kunne det lyde til det var 3g.

Tilmeldt 21. Jun 12
Skrevet kl. 07:31

Hej

Her er min Dongle

http://shop.telia.dk/telia/Huawei-E392u-12/product.dt?product=HuaweiE392u-12

Så kan der ikke være nogen tvivl om hvad det er jeg har af hardware.

Jeg har prøvet at ændre fra AUTO som den står på nu og til 4g og også til 3g

og der er ingen ændringer den giver mig stadigvæk den samme lave download hastighed

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 20:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

iceb:
og Telia siger at ifølge deres dækningskort så har jeg den alle bedste dækning.

For det første så kan man desværre ikke helt regne med dækningskortet, det er kun en indikator. Derudover, så kan der være rigtigt mange grunde til at du ikke kan få højere hastighed.
Nu går jeg ud fra at du sidder indenfor og måler. Der kan være ting i din lejlighed eller materialer, som bygningen er lavet af, som forstyrrer signalet.
Under alle omstændigheder, så virker det som om at dækningen er meget dårlig, der hvor du er. Det er typisk omstændigheder, som man aldrig vil kunne gøre noget ved.
Derudover kan masten være overbelastet, dvs. at du deler masten med for mange andre brugere. Mobilt bredbånd er det man kalder et delt medie, så alle deles om den samlede hastighed der er tilrådighed.

For at teste om du får den rigtige hastighed, og der ikke er noget galt med udstyret, så prøv at finde den nærmeste Telia mast (kig f.eks. på http://www.mastedatabasen.dk). Tag din computer og kom så tæt på den som muligt, sådan at du kan se den uden forstyrrende elementer som træer, huse osv.. Test om du kan få højere hastighed...
Hvis hastigheden ikke er højere så kontakt Telia og få dine penge retur. Hvis hastigheden der er høj nok, så er det helt klart mobilsignalet der er for svagt i din lejlighed og du skal måske prøve med en ekstern antenne som denne: http://bedresignal.dk/maerke/huawei-2/e392-194/4g-antenner/bord-antenne-37.html

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 20:58

Jeg har testet Telia´s 4G til min mobilt bredbånd side, og tja, det kan godt være de reklamerer med op til 80 mbit, men i Odense lå den typisk en smule under 20 mbit. Så det lyder lidt ala det du oplever. Jeg syntes 4G fungerer fantastisk, da svartiderne er så gode, men jeg tror nu endnu ikke rigtig du skal forvente meget højere hastighed end den du pt. har - medmindre du bor under en antenne. Tror det bliver ligesom med 3G, hvor det stille og roligt vil blive bedre og bedre hastighed. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 23:22
Tilmeldt 21. Jun 12
Skrevet kl. 06:38

Jeg har en stationær pc og ikke en bærbar pc så jeg kan

ikke tage min stationære pc nogle steder. Jeg har kigget på

mastedatabasen og jeg bor i nummer 78 på min vej i århus vest

og i nummer 80 på samme vej er der en tdc mobil bredbånds 4g mast.

Så dvs .10 meter til nærmeste 4g og der er faktisk 950 meter til den

nærmeste telia 4g mast så det kan forklare det .Så nu har jeg bestilt tdc

så jeg kan teste det ud da jeg kan se de to pakker koster det samme for mig

men jeg vil stadigvæk helst ha den pakke ved det selskab der giver mig det bedste

gennemsnits hastighed når jeg downloader / uploader.Har også fået skiftet mit sim kort hos telia men får stadigvæk kun den der 13mbit i snit i download hastighed. Jeg har også kigget efter 3s master i nærheden af mig og kunne ikke finde nogen så jeg tror jeg vil droppe 3 også bruge telia eller tdc. Jeg får gratis "play" fra tdc i pakken (altså den der spotify ap til min iphone dvs den der online musik afspiller)

Fra Odense
Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 17:13

Hastigheden kommer også an på hvor hurtig ens computer er. En 2 år gammel stationær ville aldrig kunne trække 80 mbit på 4g. Heller ikke en  ny bærbar til 3000 kr. 

Tilmeldt 21. Jun 12
Skrevet kl. 07:15

Jeg har nu snakket med tdc og de har sendt mig et sim kort til deres mobil bredbånd. De sagde jeg bare kunne bruge samme usb pløk som jeg har brugt til mit telia mobil bredbånd men nej nu står der sim kort låst når jeg prøver at bruge d.Vil det så sige at det er modemmet der er låst til telia og hvordan kan jeg få modemmet låst op?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)