Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Respons på idé vedr. studiebøger.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fået en idé, som jeg gerne vil have lidt feedback på fra alle Jer eksperter :)

Ideen er vel lettest beskrevet som en slags Den Blå Avis for studiebøger. Du har mulighed for at sætte dine studiebøger til salg på websiden, og lade en køber finde dig gennem siden. Selve handlen vil foregå direkte mellem personerne, og websiden vil kun sætte personerne i kontakt med hinanden.

Siden skal selvfølgelig indeholde en søgefunktion, så du let kan finde den bog du ønsker. Listen skal kunne sorteres efter pris eller afstand fra dig.

Jeg ved ikke hvordan siden bedst skal tjene penge, men har et par idéer:

- Betaling for at få oplysninger på én specifik sælger, der har den bog du ønsker til salg.

- Betaling for at få oplysninger på alle sælgere, der har den bog du ønsker til salg.

- Måneds abbonnement, der giver fuld information på siden i en måned.

- Evt. andet?

Hvilke og hvor mange oplysninger skal være gratis tilgængelige? Landsdel? By?

Jeg vil selvfølgelig gerne høre yderligere idéer, forslag, kritik osv.

Fyr løs med alt hvad I har :)

Hilsen

Jeppe

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:47

Hej Jeppe

Du skal nok checke Bookcase før du går videre med projektet.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 23:51

bookcase.dk er et rigtigt godt bud én af dine kommende konkurrenter hvis du fortsætter med ideen. En anden bliver pensum.dk. Dermed ikke sikkert der ikke er plads til en spiller mere på markedet, men du skal hvert fald være opmærksom på de er der.

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52

Ja, men så vidt jeg lige har kunnet gennemskue, så er det Bookcase, der står for salg af de brugte bøger.

Min idé går mere ud på, at de studierende selv klare handlen. Studerende skal jo bruge bøger, som nogle ældre studerende fra samme universitet før har brugt. Så hvis de alligevel går på samme universitet, ville det være meget lettere lige at afsætte sin bog til en yngre studerende, end at skulle igennem hele Bookcase-møllen. Min side skulle så bringe de to i kontakt med hinanden.

Fra Kolding
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 00:02

Så vidt min viden rækker omkring Bookcase, så står de for penge-transaktion og sørger for at bogen flyttes fra køber til sælger. Det kan man jo godt sige er forskellig fra din idé. Pensum virker derimod mere som din løsning, men der er helt sikkert plads til forbedringer, såsom at man f.eks. bliver oplyst om præcis hvor sælger har sin vante gang (universitet, etc.). Så der er muligvis plads til dig på markedet også :) Det handler jo ikke altid om at komme på nye ideer, men om at forbedre eksisterende ;)

Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!

Fra København
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 12
Fra  Sushiklub.dk Skrevet kl. 00:06

God ide :)

ikke fordi man ikke kan arbejde "videre" eller lave noget anderledes... men der findes andre der gør det...

http://www.pensum.dk/

Så det er bare at lave det også få folk over på sin side istedet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)