Opstart af enkeltmandsvirksomhed på hjemmeadressen
Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 20. Jun 12
Hej Aminoer
Jeg har dags dato startet enekltmandsvirksomhed op på min hjemmeadresse, som overskriften antyder.
I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål omkring internet og telefoni. Kan jeg lade de udgifter køre over virksomheden, eller skal jeg "låne" det af hjemmeadressen?
På forhånd tak
Sune Thøgersen Kommtekst
Svar
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Revisorblogger
Skrevet
20-06-2012 kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Det kan du uanset hvor virksomheden har adresse. Beskatning af fri telefon er i 2012 kr. 2.500.
Svar
Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 20. Jun 12
Så hvis virksomheden bruger min telefon og internet bliver jeg beskattet? Eller er det hvis telefon og internet står i virksomhedens navn?
Svar
Fra Kirke Såby
Tilmeldt 30. Mar 10
Det er hvis du bruger virksomhedens telefon privat, at du bliver beskattet.
Svar
Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 20. Jun 12
Og det er det samme med internet og PC?
Svar
Fra Kirke Såby
Tilmeldt 30. Mar 10
Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 20. Jun 12
Så jeg kan godt lade virksomheden købe en computer og betale for internetopkoblingen, som jeg bruger privat samtidig?
Spørger måske ret novice agtigt, men det er en hel ny verden for mig.
Svar
Fra Kirke Såby
Tilmeldt 30. Mar 10
Ja det kan du godt, det er blevet ændret den 1. Januar 2012 så du ikke længere skal beskattes af fri internet og computer.
Svar
Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 20. Jun 12
Det var fint at vide. Mange tak :)
Svar
Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Aug 10
Revisorblogger
Skrevet
21-06-2012 kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Jeg læste det som at virksomheden betalter samtlige udgifter til telefon og internet og at du så "låner", ikke omvendt.
Computer (under 12.300 inkl. moms ) kan fradrages i skat i anskaffelsesåret. Ligeledes moms, hvis du er momsregisteret.
Internet er som andre også skriver skattefrit, men kun under forudsætning af, at medarbejderen hjemmefra har adgang til arbejdsgiverens netværk .
Den problemstilling er du ikke ude i her.
Svar