Med verdens dårligst hjemmekodede og mindst Google-venlige site (www.offwhite.dk), har jeg aldrig rigtig tænkt over SEO tidligere, men nu hvor jeg også har en webshop, har jeg jo måttet bide i det sure søgemaskine-æble og har famlet mig lidt frem. Vi har en shop fra Scannet og jeg har lige tilkøbt deres "SEO-modul" til shoppen. (så vidt jeg kan forstå har de to. Jeg har købt det, der er lavet direkte til shoppen). At kalde det et SEO-modul, er måske så meget sagt - 200 kr. pr. mdr., for at få lov til at lave et titletag, et par meta tags og en titledesciption. Men fred være med det. Anything helps. Mit spørgsmål - som ingen hos Scannet lader til at kunne svare på - er følgende: Hvordan bruger jeg det bedst? Titletag er fine''n''dandy, men meta tags? Kigger Google stadig rigtigt på dem? Jeg har en novices snigende fornemmelse af, at de er blevet voldmisbrugt så mange gange i løbet af årene, at de nærmest gør mere skade end gavn... Men hvad er sandheden? Dernæst - vejer metatags tungere, hvis jeg kun skriver 2, frem for at jeg skriver 40, eksempelvis? Mit første instinkt var jo at fyre den max af, og skrive så mange ord jeg kunne finde på, der beskrev netop dette produkt - stavet på firs forskellige måder.. Men er det spildt arbejde - der måske i virkeligheden arbejder imod mig, i stedet for med mig? Dertil kommer, at jeg jo lader mine små sultne øjne glide ned over jeres indlæg her på Amino på nogenlunde daglig basis og er flere gange stødt på fænomenet "Keyword stuffing", men hvad er definationen herpå? (Ja, jeg tror jeg har fattet konceptet, men ikke detaljerne). Hvis jeg på en produktside skriver, i både description, title og metatag at produktet er fra Producenten, og har 25 andre sider, med produkter fra samme producent... og gør det samme på de sider, bliver det så eksempelvis opfattet som stuffing? Eller er det kun, hvis jeg på én side smider eksempelvis producentnavnet ind 600 gange? Eller hur? Håber at I vil tage jer tid til at svare - så på forhånd tak :-) PS: Nu siger I jo også alle sammen, at jeg skal få relevante sites til at linke til mig (noget jeg stadig ikke har den fjerneste idé om, hvordan jeg får dem til, ;-)) - og i den sammenhæng er mit spørgsmål - er et redirect lige så godt som et fysisk klik på et link? Hvis jeg ejer Site1.dk og blot lader den redirecte til Shop1.dk, er det så ligeså godt (set med Googles klamme øjne), som hvis jeg på Site1.dk lader der være et link til Shop1.dk, som folk fysisk skal klikke på? |
Spørgsmål fra en SEO-novice.
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Det er fortsat fornuftigt at lave nogle ordentlige META-descriptions og META-keywords tags - uanset at de ikke har så forbandet stor betydning i dag. Søgemaskinerne, også Google, bruger af og til META-description koden som beskrivelse i søgeresultaterne. META-keywords er det efterhånden næsten kun Yahoo der bruger - og det er ikke meget. Så dem skal du ikke bruge for meget tid på. Tilføj blot de 2-3 vigtigste ord fra siden - som de også bruges på siden. Tilføj ikke mere, og endelig ikke synonymer eller ord der ikke er på selve siden. Det vigtigste er, at ALLE Titles og META-koder er unikke på alle dine sider! Du behøver ikke at spekulere så meget på keyword stuffing. Skriv naturligt, tekster som er læsevenlige, men hvor du bruger de ord, som du gerne vil findes på. Brug også de ord i overskrift(er) Title og META-koder. Det er helt fint. Links kommer du ikke udenom. Uden links ingen success - så enkelt er det. Så du må vride din kreative hjerne, og læse lidt mere her på Amino, for at få banket nogle links sammen. Der skal simpelt hen links til - jo flere jo bedre (næsten). |
Jeg er især glad for kommentaren om metatags. Er du vimmer, jeg er glad for at jeg kun nåede at tygge mig igennem 20-30 produkter, før jeg gav op og spurgte jer til råds :-) Jeg har netop skrevet milliarder af synonymer, forskellige endelser og stavemåder. Det vil jeg da så hurtigst muligt få lavet om. Tak for det. Hvad med links vs. redirects? Har du nogle guldkorn dertil? |
|
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)