Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny domænetilknytning på unoeuro

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skaffet mig et nyt domæne, som jeg vil have på et web-hotel, hvor jeg i forvejen har et site hos Unoeuro.

Der er 3 valgmuligheder, som jeg ikke kan overskue:

1) Peg domænet ned i webroden på mitdomæne.dk, og vis samme indhold. (regner jeg ikke med det er, da det er et andet indhold, der skal vises)

2) Peg domænet ned i mappen public_html/ på mitdomæne.dk

3) Peg domænet ned i undermappen mitdomæne.dk/ det nye domæne

Hvilken skal jeg vælge?

Og når jeg nu lige har dig:

Jeg har aldrig prøvet at knytte nyt domæne til noget jeg havde i forvejen, og jeg kan ikke overskue om jeg er smart eller et nummer for nærig.

Det nye domæne skal gerne ses af mange, og ingen af siderne er omfangsrige

pft. Lone

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 19:25

Hej Lone,

Hvad du skal vælge kommer an på hvad du vil med dit nye domæne. Hvis det skal vise samme indhold som dit webhotel, skal du vælge (1), hvis du vil have hvert domæne skal vise særskilt indhold, bør du vælge 2 eller 3, og så angive en unik mappe per domæne du tilknytter.

Du er også velkommen til at skrive til UnoEuro's support :)

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 21:10

Mange tak for svar. Jeg havde nok fornemmelsen af, at det ikke var 1´eren jeg skulle bruge, men jeg kan ikke gennemskue fordele/ulemper ved 2 og 3.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 190
Fra  UnoEuro Webhosting Skrevet kl. 21:32

2 og 3 er i princippet ens, de gør det samme. 3 giver dig bare mere frihed til at vælge hvor du vil placere mappen som domænet peger på.

Hvis du har et nyt domæne der hedder nydomain.dk, ville jeg personligt vælge 3 og angive "nydomain" i feltet, så vil dette domæne hente data fra en mappe der hedder "nydomain" på dit webhotel.

Husk du altid kan ændre din tilknytning senere, så du kan i princippet intet gøre forkert.

Tom Sommer

UnoEuro Webhosting

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 22:50

Tak skal du have for din hjælp. Jeg hittede ud af det, så nu ved jeg hvad jeg skal give mig til :-)

Sidder og pusler med hvordan jeg så får formet siden, men jeg kan lide at pusle, så det er fint.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)