Bedste løsning til Drupal 7 er Omega 3 . Themet er også godt til at lære at skrive responsive themes, da du mere eller mindre kan nøjes med at skrives css (der overrider eksisterende css), og themet har en debug funktion med visning af blokke, grid m.m.
Der er efterhånden lavet responsive frameworks til alle cms systemer, men Omega 3 er super genialt.
Det er ikke om hvad der kan lade sig gøre designmæssigt, men hvad synes søgemaskinerne bedst om, derfor kategorien "Søgemaskineoptimering"
Så vil stadig meget gerne have input, hvis nogen har en holdning til dette.
Du misforstod mit svar. Jeg skriver ikke om design.
En responsiv løsning ændrer sig alt efter opløsning, så du har en hjemmeside, der vises forskelligt på forskellige medier. Og dermed kun en url og ingen dc.
Enig med det gode i ingen DC, men samtidig ved vi jo også at google har forskellige bots som leder efter sider tilpasset bestemte platforme.
og som udgangspunkt er en responsiv løsning jo ikke knyttet op mod en bestem browser platform.
Men jeg hører meget gerne om erfaringer, selv om de nok ikke er nemme at få, da det ikke lige er sådan, at lave en splittest på hvor godt sider mobil-index'eres.
Så tror jeg vil vende mit spørgsmål lidt om:
Hvilke ulemper/problemer "kan" der være forbundet med at bruge den samme URL til alle platforme i forhold til google?
Enig med det gode i ingen DC, men samtidig ved vi jo også at google har forskellige bots som leder efter sider tilpasset bestemte platforme.
og som udgangspunkt er en responsiv løsning jo ikke knyttet op mod en bestem browser platform.
Men jeg hører meget gerne om erfaringer, selv om de nok ikke er nemme at få, da det ikke lige er sådan, at lave en splittest på hvor godt sider mobil-index'eres.
Så tror jeg vil vende mit spørgsmål lidt om:
Hvilke ulemper/problemer "kan" der være forbundet med at bruge den samme URL til alle platforme i forhold til google?
Hvorfor overhovedet have en mobilside? Der er vel ikke mange der kører med de gamle telefoner længere. De fleste har smartphones i dag, og der kan man jo sagtens bare lade mobil-browseren tolke siden. Det er vel det de er der for.
Har du en webside der er bygget op omkring responsive design som jeg må se, da jeg ikke syntes jeg har set noget der var godt nok endnu. Det er mest knapper og links der er for små så man skal zoome ind og ud hele tiden.
Selv om du har nøjagtig samme tekst på din mobile side som din webside betragtes det ikke som duplicate content eller cloaking, hvis du bare viser samme indhold til mobile enheder og googlebot-mobile og din desktop version til desktop brugere og googlebot. Men der skal ikke gå meget galt i opsætningen før man har duplicate content og tror søgemaskinen du laver cloaking bliver du smidt ud af index. - Så jeg er tilhænger af en URL med responsive webdesign hvis den vises ordentlig på min smartphone.
Har du en webside der er bygget op omkring responsive design som jeg må se, da jeg ikke syntes jeg har set noget der var godt nok endnu. Det er mest knapper og links der er for små så man skal zoome ind og ud hele tiden.
@Leif - Karsten var så god at efterlade et eks. som er bygget på drupal. Skabelonen hedder Omega Drupal 7 Base Theme.
Selv om du har nøjagtig samme tekst på din mobile side som din webside betragtes det ikke som duplicate content eller cloaking, hvis du bare viser samme indhold til mobile enheder og googlebot-mobile og din desktop version til desktop brugere og googlebot. Men der skal ikke gå meget galt i opsætningen før man har duplicate content og tror søgemaskinen du laver cloaking bliver du smidt ud af index. - Så jeg er tilhænger af en URL med responsive webdesign hvis den vises ordentlig på min smartphone.
Omega 3 til Drupal, som jeg tidligere omtalte, har en selvstændig css fil til hver af de 4 opløsninger, som det understøtter, så du kan få dine knapper og links lige så store som du vil ha' dem.