|
Det er godt nok ikke meget iværksætter over dette emne, men er kommet helt i tvivl. For noget tid siden var det meget oppe i nyhederne mm. at det var ulovligt at tage penge for adgang til boligannoncer, men hvad blev afslutningen på dette? Nu da jeg selv er boligsøgende har jeg opdaget at mange af disse sider tager op til 500 kroner i måneden for adgang, hvilket jeg slet ikke gider at ofre penge på. Så er man jo lynhurtigt af med 2-3000 for at få adgang til de forskellige sider, hvor man som regel bare skal have adgang til et enkelt telefonnummer. Så er det det slår mig at de nye regler på området måske har forhindret siderne i at tage penge for køb af enkelte annoncer, og derfor alle er gået over på månedsbetaling? Og derved kan udnytte et hul i loven. Er der andre der er mere oplyst omkring dette end mig? Det er kun af ren og skær nysgerrighed. |
bolig sider
- 1
|
ifølge loven er det ulovligt at tage penge for at formidle boliger. Punktum! Imidlertid har de kære boligsvindlere, og jep mener boligsvindlere, drejet deres forretning, således at du betaler for en boligsøger annonce, og altså ikke adgangen, som jo er det primære. Hvis du leder, så kig på http://www.ledigelejligheder.dk/ eller www.dba.dk. Det kan slet ikke betale sig at kaste penge efter de andre, da de mere eller mindre copy/paster fra Den Blå Avis.. :) |
|
Jeg vidste egentlig ikke dba havde en bolig sektion, det vil jeg lige kigge på. Tak for linket. |
|
Lejelovens § 6 (dusørbestemmelsen) lyder:
Imidlertid har smarte forretningsfolk fundet et hul. Nu udbyder internetsiderne en ydelse, hvor de boligsøgende mod betaling kan sætte en annonce på hjemmesiden. Som ”gratis” sidegevinst får den boligsøgende så lov til at se lejeboliger der udlejes. Nu er det ikke betaling for formidling af boliger - og dermed ikke ulovligt! Min anbefaling er helt klart: Hold fingrene fra disse sider! |
|
|
hvis det så bare var sådan i den virkelige verden, at folk er helt vilde efter at finde min lejlighed og vil betale penge for at kigge på den... okay, i sidste uge havde jeg tre ude og kigge på den... findes der ikke et utal af muligheder for at finde leje-boliger gratis ? hmm.. nogle der mangler en leje bolig i Århus på månedsbasis ? (indtil jeg får solgt min) :-) |
|
Hej Brian. Fortæl venligst mere om din lejlighed. Størrelse, beliggenhed og husleje. Hvor lang tids "fremleje" tror du der er tale om? |
|
Nu var det ikke lige det som dette indlæg handlede om, men du kan se mere i mit indlæg om den her, Og du skriver eller ringer bare, hvis der er er spørgsmål... Mvh Brian |
|
Brian - Jeg tror der er stor forskel på lejebasis og salg af lejligheder. Hvis du er villig til freleje i længere tid, vil jeg næsten væde med du ikke får noget problem med at få den udlejet, især ikke århus hvor der nu her til august jo starter en helt masse mennesker på uni og handelshøjskolen. findes der ikke et utal af muligheder for at finde leje-boliger gratis ? Jooh det gør der, men det hjælper jo ik så meget når man har mulighed for at søge på de betalende sider, og så finder en der ser rigtig lovende ud :) |
|
|
Bliv gratis medlem