Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bolig sider

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer,

Det er godt nok ikke meget iværksætter over dette emne, men er kommet helt i tvivl.

For noget tid siden var det meget oppe i nyhederne mm. at det var ulovligt at tage penge for adgang til boligannoncer, men hvad blev afslutningen på dette? Nu da jeg selv er boligsøgende har jeg opdaget at mange af disse sider tager op til 500 kroner i måneden for adgang, hvilket jeg slet ikke gider at ofre penge på. Så er man jo lynhurtigt af med 2-3000 for at få adgang til de forskellige sider, hvor man som regel bare skal have adgang til et enkelt telefonnummer.

Så er det det slår mig at de nye regler på området måske har forhindret siderne i at tage penge for køb af enkelte annoncer, og derfor alle er gået over på månedsbetaling? Og derved kan udnytte et hul i loven.

Er der andre der er mere oplyst omkring dette end mig?  Det er kun af ren og skær nysgerrighed.

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 18:32
Hej Martin,

ifølge loven er det ulovligt at tage penge for at formidle boliger. Punktum!

Imidlertid har de kære boligsvindlere, og jep mener boligsvindlere, drejet deres forretning, således at du betaler for en boligsøger annonce, og altså ikke adgangen, som jo er det primære.

Hvis du leder, så kig på http://www.ledigelejligheder.dk/
eller www.dba.dk.

Det kan slet ikke betale sig at kaste penge efter de andre, da de mere eller mindre copy/paster fra Den Blå Avis.. :)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 18:35
Michael - Det var da trist, jeg forstår egentlig ikke den lovgivning, jeg ville intet have imod man skulle betale 5-15 kroner per annonce man ville have et telefonnummer på, det ville være fuld ud acceptabelt. Men 500 kroner for en måends adgang, hvor, som du selv siger, bare er en række annoncer der oftes er kopieret fra de andres sider, synes jeg lige er i overkanten.

Jeg vidste egentlig ikke dba havde en bolig sektion, det vil jeg lige kigge på. Tak for linket.
Fra Horsens
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 18:48

Lejelovens § 6 (dusørbestemmelsen) lyder:

6. Ved udlejning til beboelse, ved formidling af sådanne lejeforhold eller ved bytning af beboelseslejligheder er det ikke tilladt at modtage eller kræve vederlag fra lejeren eller at betinge sig, at lejeren indgår anden retshandel, som ikke er et led i lejeaftalen.

Imidlertid har smarte forretningsfolk fundet et hul. Nu udbyder internetsiderne en ydelse, hvor de boligsøgende mod betaling kan sætte en annonce på hjemmesiden. Som ”gratis” sidegevinst får den boligsøgende så lov til at se lejeboliger der udlejes. Nu er det ikke betaling for formidling af boliger - og dermed ikke ulovligt! Min anbefaling er helt klart: Hold fingrene fra disse sider!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 19:03
Dato: 10-06-2007 18:47:41 Forfatter: Junior

Lejelovens § 6 (dusørbestemmelsen) lyder:

6. Ved udlejning til beboelse, ved formidling af sådanne lejeforhold eller ved bytning af beboelseslejligheder er det ikke tilladt at modtage eller kræve vederlag fra lejeren eller at betinge sig, at lejeren indgår anden retshandel, som ikke er et led i lejeaftalen.

Imidlertid har smarte forretningsfolk fundet et hul. Nu udbyder internetsiderne en ydelse, hvor de boligsøgende mod betaling kan sætte en annonce på hjemmesiden. Som ”gratis” sidegevinst får den boligsøgende så lov til at se lejeboliger der udlejes. Nu er det ikke betaling for formidling af boliger - og dermed ikke ulovligt! Min anbefaling er helt klart: Hold fingrene fra disse sider!

Jeg er heller ikke vild med deres metoder, og synes det er noget svineri, men de har jo fingerne i et marked der ofte er en smule desperat, og derfor er det svært bare at holde fingerne fra det. Ser man et lejemål der passer til det man søger, ja så er mange jo villige til at ofre de 500 kroner det måtte koste.

Men tak for henvisningen til loven.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:54
hvis det så bare var sådan i den virkelige verden, at folk er helt vilde efter at finde min lejlighed og vil betale penge for at kigge på den... okay, i sidste uge havde jeg tre ude og kigge på den...

findes der ikke et utal af muligheder for at finde leje-boliger gratis ?

hmm.. nogle der mangler en leje bolig i Århus på månedsbasis ? (indtil jeg får solgt min) :-)

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 10:58
Hej Brian.

Fortæl venligst mere om din lejlighed. Størrelse, beliggenhed og husleje.

Hvor lang tids "fremleje" tror du der er tale om?

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:12
Nu var det ikke lige det som dette indlæg handlede om, men du kan se mere i mit indlæg om den her,

Og du skriver eller ringer bare, hvis der er er spørgsmål...

Mvh Brian

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 11:21
Brian - Jeg tror der er stor forskel på lejebasis og salg af lejligheder.

Hvis du er villig til freleje i længere tid, vil jeg næsten væde med du ikke får noget problem med at få den udlejet, især ikke århus hvor der nu her til august jo starter en helt masse mennesker på uni og handelshøjskolen.

findes der ikke et utal af muligheder for at finde leje-boliger gratis ?

Jooh det gør der, men det hjælper jo ik så meget når man har mulighed for at søge på de betalende sider, og så finder en der ser rigtig lovende ud :)

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:30
kan godt se fristelsesmomentet... det samme gælder for salgs af ejerlejligheder... alle boligbaser tilbyder også at du smider den gratis ind, men alt ekstra udover betaler du kassen for, og det er jo selvfølgelig det der giver kunderne, (ifølge boligbaserne i hvert fald :-) )
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)