Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Jeg har desværre ikke været med i de helt gamle dage, men ja det er da helt klart at google har oppet sig meget, og strammet reglerne, og for satan det var også på tide..
Men hvorfor bliver det overhovdet vendt nogle steder? At bruge tid på at få 1000 dårlige backlinks, den tid kan man lige så godt bruge på at få 1 eller 2 rigtig gode relevante backlinks.
For mig ændre det ingen ting, jeg udføre kun linksbuilding fra relevante siter, så nej linkbuildingen er ikke blevet sværere. Og søgemaskineoptimeringen? Nej synes jeg bestemt ikke, det er jo stadig de samme parametre (næsten).
Det kræver bare at man kender den rigtige fremgangsmåde.
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
det er blevet meget lettere nu går de efter dem som er unikke og bliver ved at opdatere og aldrig giver op , nu er det for alvor de bedste der vinder , jeg synes det er dejligt at blive udfordret lidt at man skal forbedre sig , det giver lige lidt mere iværksættere gejsten for føler man har gjort det virkeligt godt når man forbedre sig
Nu er jeg jo sådan vis man opnår ting let tager man for let på tingene , jeg elsker simpelthen blive udfordret lidt det giver mig simpelthen flere kræfter sådan er jeg bare
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Jeg må kun give dig ret. Jeg husker stadig tilbage for en del år siden.. Dengang kunne jeg bruge 20-30 timer på en hjemmeside og så lavede den 100-200 om dagen i et år eller 2 efter. Sådan gjorde jeg et par gange og det virkede fint dengang. Det var her hvor SEO stadig var på hobbyplan for mig, men pludselig indså jeg at der skulle en del mere til før tingene spillede ordenligt, så der blev tid for alvor en del af arbejdet for mig.
Der hvor jeg altid har været bedst indenfor søgemaskineoptimering har været til den tekniske og den strategiske del. I dag skal der helt andre boller på suppen før tingene spiller som man ønsker det - og selvom det sagtens kan lade sig gøre, kræver det ofte en smule slid og nogle gode idéer. Specielt indenfor det sidste halve år synes jeg der er sket en del :-)
Jeg er meget enig i at "the game" er ændret markant.
Opskriften på succes er helt ny og med googles sløve opdaterings frekvens, tager det lang lang tid. før en sikker opskrift er i hus.
Jeg tester på livet løs og er overbevist om, at det kun er et spørgsmål om tid, før nødden er knækket.
Så jeg kan kun give dig ret i, at det naturligvis er blevet svære, idet flere rank faktorer PT er ukendte end før Panda 3.7, ny link algoritme og Penguin lige blev fyret af.
Heldigvis for mig, har jeg så mange vidt forskellige sites, der er opbygget forskelligt, at det er lettere at se en sammenhæng i galskaben end hvis jeg sad med 1 kæmpe site, der var bombet tilbage til stenalderen. (dem har jeg stor sympati for)
Derimod har jeg ingen sympati tilovers for dem, der har fået deres ubrugelige landings page opbyggede affiliate mikro side - uden nogen som helst brugbar information, ranket ned af - specielt hvis placeringerne var opnået på baggrund af købte links og henvisninger fra opkøbte expired domains. Dem kan jeg godt undvære at se på en tid endnu...også mine egne i den kategori vel at mærke.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Jeg er uenig i sværhedsgraden har ændret sig markant. Hvis det var "nemt" for en selv i gamle dage, var det ligeledes "nemt" for dine konkurrenter. Gav 500 fora links 1. pladsen, vil konkurrenten ligeledes snuppe den med 600 fora links (sat meget på spidsen for at underbygge min pointe).
En søgning der virkelig har udviklet sig meget i Q2 2012 er "mobilt bredbånd". Førhen var der total dominans af affilaite sider, nu er det udbyderne selv der dominerer. Personligt kan jeg godt have Google mistænkt for, at bruge affiliate links som et anderledes signal. Hvis hele side 1 affilaite-linker til de samme 5 selskaber (domæner), kan det jo tolkes som det reelt burde være disse selskaber der lå på side 1.
Jeg er uenig i sværhedsgraden har ændret sig markant. Hvis det var "nemt" for en selv i gamle dage, var det ligeledes "nemt" for dine konkurrenter.
Dengang var konkurrencen jo heller ikke lige så hård ;-)
ShopWithSocks.com:
Førhen var der total dominans af affiliate sider, nu er det udbyderne selv der dominerer.
Jeg må erkende at jeg også oplever denne tendens må mellemstore og store brands. Det er stort set altid på shorttale keywords jeg har set en markant ændring (af god grund).. Dog har jeg ikke kun set nogle sjove autoritets-hop på den seneste tid.. det har stået til i et par år.
Jeg er uenig i sværhedsgraden har ændret sig markant. Hvis det var "nemt" for en selv i gamle dage, var det ligeledes "nemt" for dine konkurrenter. Gav 500 fora links 1. pladsen, vil konkurrenten ligeledes snuppe den med 600 fora links (sat meget på spidsen for at underbygge min pointe).
Det er en fin pointe, men jo længere vi går tilbage i tiden, jo færre vidste det og gjorde det, hvis du forstår hvad jeg mener?
ShopWithSocks.com:
En søgning der virkelig har udviklet sig meget i Q2 2012 er "mobilt bredbånd". Førhen var der total dominans af affilaite sider, nu er det udbyderne selv der dominerer. Personligt kan jeg godt have Google mistænkt for, at bruge affiliate links som et anderledes signal. Hvis hele side 1 affilaite-linker til de samme 5 selskaber (domæner), kan det jo tolkes som det reelt burde være disse selskaber der lå på side 1.
Ja, der er sket spændende ting i det felt. Men ser du på en søgning som billigt bredbånd, så er 6 af de 7 øverste affiliate sider endnu.
Mvh Anders Saugstrup
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Det er en fin pointe, men jo længere vi går tilbage i tiden, jo færre vidste det og gjorde det, hvis du forstår hvad jeg mener?
Ja, jeg kan godt følge dig. Men kigger vi isoleret på selve delen i at få siden til at ranke, så er vi alle i samme båd. Det svare lidt til et kapsejlads hvor er der er henholdvis vindstille og stormvejr. Med andre ord, arbejder vi alle udfra de samme betingelser. Nogen vil måske have en fordel i stærk vind, hvor andre vil have nemmere ved at vinde i stillevejr. Men samlet set er der ikke blevet rokket markant ved sværhedsgraden "i gamet".
At der gennemtiden er flere og flere som deltager i dette kapsejlads, gør det naturligvis svære at blive vinderen.