Hej jeg har hundebilen.dk, jeg skal have lavet i et andet program end one.com's elendige wysiwyg program, der kun virker med explore (jeg har mac). Jeg er i tvivl om den store forskel på wordpress og joomla (eller hvad der ellers er). I øjeblikket, hælder jeg nok lidt til wordpress, da jeg på et andet website, skal have åbnet en blog og der tænker jeg at wordpress er bedst og når jeg nu alligevel skal lære nyt.... Jeg har også en webshop i prestashop, så hvis det ene eller andet program giver mere mening i forhold til det, vil jeg gerne vide det. Jeg håber at nogle af Jer kloge hoveder, kan komme med gode input til mig.
Hejsa! til hundebilen.dk, er Wordpress mere end nok til at dække dine behov, og det er ganske nemt at gå til. Skulle du få problemer undervejs, tør jeg godt love, at du kan få hjælp herinde.
Som rygende Wordpress-nørd vil jeg helt klart anbefale Wordpress, som helt sikkert kan løse de behov du vil støde ind i. Ang. diskussionen om hvad CMS der er bedst, så er det jo en diskussion som ikke kan afgøres. Nogle sværger til Joomla og omvendt.
Fordelen ved Wordpress er nok at det er lidt mere udbredt her i DK og du kan sagtens finde mange gode råd og billig hjælp her på Amino eller igennem Google.
Som det allerede er blevet nævnt, så vil også helt klart mene at din hjemmeside vil passe fint ind i en Wordpress løsning. Selve opbygning og struktur på hjemmesiden er forholdsvis enkel og gennemgående den samme og baserer sig på en del indhold i form af tekst og billeder og i sær tekstdelen er Wordpress jo som født til. Så hvis dine fremtidige tanker omkring udvikling af hjemmesiden læner sig op af nogenlunde samme opbygning, så ville jeg kigge på Wordpress hvis jeg var dig.
Hvis du skulle mangle nogen til at håndtere dit projekt, skal du være velkommen til at kontakte mig :) Håber du bliver klogere på det hele!
Jeg vil tilslutte mig resten af WordPress-koret. Og tilføje et ekstra argument: WordPress er verdens mest udbredte platform (CMS om du vil).
Du skal dog ikke (alene) vælge WordPress på den baggrund, men der findes tonsvis af temaer (layout), plugins og hjælp i diverse fora (også her), hvis du har brug for hjælp.
Tak for de mange svar. Jamen så bliver det Wordpress jeg kaster mig over. Er det en god idé at finde et webhotel med wordpress installeret eller er det lige meget?
Jeg ved at flere webhoteller har sådan en 1 klik installation hvor du bare skal taste nogle få informationer og så har du en wordpress sat op for dig :) så skal du bare selv installere plugins og temaer hvis du vil have sådan noget :)
Er det en god idé at finde et webhotel med wordpress installeret eller er det lige meget?
Hvis du selv kan stå for upload og installation så er det at foretrække, men ellers er det en udmærket løsning at benytte en one-click install på dit webhotel.
Jeg vil anbefale unoeuro.com eller meebox.net, som begge har både billige og stabile produkter.