Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billede slider til hjemmeside

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Rønne
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 56
Fra  Underdrenge.dk ApS Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg står og mangler en billede slider til mit website (sitet er ikke lagt ud endnu).

Der findes tusindvis af forskellige sliders, men den jeg søger er lidt speciel og har derfor ikke været heldig at kunne finde nogen.

Det drejer sig helt specifikt om følgende: Forestil jer 3 "bannere", hvor nummer 2 banner er centreret øverst på websitet. Når så banner "3" skal have banner 2's plads, rykker de sig alle sammen så banner 2 kommer hen til banner 1, og banner 1 kommer hen på banner 3's plads. Det vil sige at de bannere der ikke er centreret vil man kunne se yderst på websitet i begge sider.. Håber jeg har forklaret mig godt nok, det er lidt forvirrende :D

Findes sådan en slider overhovedet? På forhånd tak..

www.underdrenge.dk - her finder du ingen sure underbukser

Fra Voldby
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 46
Fra  cl media Skrevet kl. 15:44
Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 15:45

Det skal nok kodes op selv. Tror godt at jeg ved hvad du mener, men du finder højst sandsynligt ikke dette hvis du sidder og finder færdig kode derude.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 36
Fra  brugtfotoudstyr.dk Skrevet kl. 15:54

timmah:
Det drejer sig helt specifikt om følgende: Forestil jer 3 "bannere", hvor nummer 2 banner er centreret øverst på websitet. Når så banner "3" skal have banner 2's plads, rykker de sig alle sammen så banner 2 kommer hen til banner 1, og banner 1 kommer hen på banner 3's plads. Det vil sige at de bannere der ikke er centreret vil man kunne se yderst på websitet i begge sider.. Håber jeg har forklaret mig godt nok, det er lidt forvirrende :D

Hvis jeg forstår det korrekt, er det så ikke bare at lave 3 sliders, f.eks. med easyslider i jQuery, hvor indholdet i de 3 sliders er ens. Den eneste forskel er så bare, hvilket punkt de starter i.

Forestil dig disse 3 bannere og billederækkefølge:

Banner1: Billede1, Billede2, Billede3

Banner2: Billede2, Billede3, Billede1

Banner3: Billede3, Billede1, Billede2

De ruller så alle på samme tid og det vil se ud som om, at de skifter til hinanden.

http://brugtfotoudstyr.dk Danmarks handelsside for køb og salg af brugt fotoudstyr - og det er gratis

Fra Rønne
Tilmeldt 7. Nov 11
Fra  Underdrenge.dk ApS Skrevet kl. 15:58

Tak for hurtige svar :-)

Det jeg leder efter er faktisk Brians bud. Den mulighed du kommer med er ok, det eneste problem er så når jeg f.eks. laver en ny konkurrence og smider banneret ind så der f.eks. er 4 stks bannere. Det skal være sådan at det kun er 3 bannere der kan vises af gangen uanset om der er 3, 4 eller 5 stks i karusellen :-)

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 16:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Jun 12
Fra  brugtfotoudstyr.dk Skrevet kl. 16:20

Jeg lavede lige et hurtigt eksempel med easyslider - uden en masse fancy:

http://brinch.it/slidertest/

Snup du bare det, hvis du kan bruge det til noget :-)

http://brugtfotoudstyr.dk Danmarks handelsside for køb og salg af brugt fotoudstyr - og det er gratis

Fra Rønne
Tilmeldt 7. Nov 11
Fra  Underdrenge.dk ApS Skrevet kl. 08:43

Den der minder mest om hvad jeg mener er nok det Oxkjær er kommet med, men det kan også være at dit eksempel kan bruges Brian. Ved ikke hvor meget sådan en sag kan modificeres, men må prøve at gå videre med det til min kloge programmør og se om han kan gøre trylle lidt :-)

Tusind tak for hjælpen

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Jun 12
Fra  brugtfotoudstyr.dk Skrevet kl. 08:54

timmah:
Den der minder mest om hvad jeg mener er nok det Oxkjær er kommet med, men det kan også være at dit eksempel kan bruges Brian. Ved ikke hvor meget sådan en sag kan modificeres, men må prøve at gå videre med det til min kloge programmør og se om han kan gøre trylle lidt :-)

Hej. Så har jeg vist misforstået hvad det går ud på :-) Jeg har 3 individuelle sliders og der er kun en enkelt på det andet eksempel.

Men prøv, ellers spørg igen :-)

Fra Rønne
Tilmeldt 7. Nov 11
Fra  Underdrenge.dk ApS Skrevet kl. 09:30

Hej Brian

Har lige talt med min programmør, og han mener godt dit eksempel kan bruges. Det er dog ikke lodret billederne skal vises, men vandret.

Derfor således:

1-2-3 -> 2-3-1 -> 3-1-2

Sådan så det billede der er i midten, hele tiden står centreret øverst på websitet og de billeder der er i venstre/højre side kan ses så længe skærmens bredde tillader det :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)