Hej Amino, Jeg er en ung iværksætter der ønsker at få styr på nogle basale ting inden jeg kaster mig ud i virksomhed, regnskab, moms, skat osv. Jeg har læst en masse om netop disse emner bl.a. her på Amino, men jeg føler mig fortsat ikke sikker nok i stoffet til at kaste mig ud i det. Jeg producerer videoklip til virksomheder, og indtil nu er min løn blevet udbetalt enten som honorar eller almindelig lønoverførsel gennem DATA-løn. Dog sker der nu det, at mit projekt begynder at tage fart, eftersom jeg har fået nogle ret omfattende job. Det betyder bl.a., at jeg skal ud og have købt mig noget professionelt udstyr, hvilket godt kan blive en dyr fornøjelse. I min situation er det jo derfor oplagt, at begynde at føre regnskab som en virksomhed, så jeg kan trække udgifterne til udstyr fra mine indtægter, og rent praktisk betyder det så, at jeg skal udsende en faktura til mine kunder, for dermed at sælge en varer i stedet for blot at modtage løn. Er det rigtigt forstået? Det helt oplagte for mig er jo at oprette en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg så fører regnskab i denne virksomhed, og sidst på året udelukkende bliver beskattet af overskuddet – dermed slipper jeg for at blive beskattet af de indtægter der er gået til køb af nyt udstyr. Ikke sandt? Regnskab Skat Moms Jeg håber I kan hjælpe mig til at få klarhed over mine problemstillinger! På forhånd tak! Mvh Tobias E |
Kunne du godt bruge en revisor, bogholder, advokat eller jurist? Så få lige nu 3 gratis og uforpligtende tilbud fra Ageras. Klik her!