Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med et svindler"kunde" register ?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville være en fin idé, hvis det kan laves "ordentligt".

Kunne man ikke fx lave det sådan, at netbutikker kan registrere kunder deri, og så kan de andre netbutikker bare forlange, at kunden betaler før varen sendes, ellers vil de ikke handle med kunden? 

Fra Aars
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 12:59

@techmaster, det var netop det jeg skrev. Dårlige betalere og svindlere er ikke nødvendigvis det samme.
Truspilot er vist et sted, der er offentligt og "den der bliver skældt ud" har mulighed for at svare på kritikken. Du skrev det skulle være hemmeligt og uden mulighed for den "anmeldte"

Der er stor forskel.

Sikke meget tid handlende ville kunne få til at gå, hvis de skulle sidde og indberette gud og hvermand.
Og sikke underholdende det kunne blive når NetbutikX anmelder NetutikY som dårlig betaler/svindler/skurk og NetbutikY tager til genmæle og anmelder NetbutikX -
Er der nogen, der melder sig til at være "net-politi" og dommer?

Måske ville tiden være bedre brugt, hvis man koncentrerede sig om at sælge varer og pleje gode relationer til samarbejdspartnere.
En dårlig betaler i ny og næ er vist noget der er meget svært at slippe for.

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:01

Jens:
Hvordan ville du iøvrigt registrere kunden? På email? Navn? CPR nr?

Mht. CPR er det nok ikke så skide smart at have liggende i en database som forskellige mennesker har adgang til. Som du selv skriver kan man hurtigt komme på kant med loven og så er spørgsmålet egentlig hvem der er svindleren - rent juridisk. 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 13:16

@lars OK du synes det er en dårlig ide. Dit svar er modtaget og taget til efterretning.

Jeg gør altså ikke det her for at genere nogen, og jeg synes man skal tage sig meget i agt for at hænge andre ud offentligt. Det her er som jeg skriver fra starten udelukkende for at beskytte forretninger mod svindlere og der er på ingen måde tale om at hænge "gud og hvermand" ud for det ene og andet som du Lars skriver, slet slet ikke, og det mener jeg altså også fremgår tydeligt af mit indledende indlæg.

For mit vedkommende drejer det sig om måske fem gange om året at jeg modtager en ordre der for mig at se åbenlyst er et forsøg på svindel. Det gør mig sgu ikke så meget om Wupti bliver snydt for nogle tusinde kroner i ny og næ, de har råd til at tage retssagen og få forbryderen dømt. Jeg vil bare gerne dele de svindler oplevelser jeg selv har, sådan at andre små selvstændige og specielt nystartede iværksættere ikke får iværksætter drømmen ødelagt af en kynisk forbryder, hvilket var tæt på at ske for mig selv da jeg i sin tid startede.

Fra Egtved, Vejle
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Tidsel Skrevet kl. 15:39

Hej. Lidt halvgammel debat, men jeg søgte på et firmanavn på nogen der har snydt mig, og så dukkede denne tråd op, dog uden at jeg kan finde firmaet nogen steder i tråden.

Jeg var så heldig at disse personer der snød mig, nu er bosiddende i Danmark, og netop i dag er de blevet dømt til at erstatte mit tab. 

Uddyber gerne pr. pm, hvis du har en ide om hvem jeg snakker om.

Ejer af Tidsel og sugrushop. Slynger, bæreseler og Sugru

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)