Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning til skat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Asta & Alfred Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg  har planer om at starte en mindre web-shop på hobbybasis, med en forventet omsætning på under 50.000 i starten. Jeg kan i den sammenhæng forstå at man således ikke er pligtig til at blive momsregistreret eller oprette et CVR-nr.

For at oprette en betalingsaftale hos nets er jeg dog nødt til at oprette et CVR-nr.

Mit spørgsmål er hvordan det forholder sig med indberetninger til SKAT. Vil jeg i starten blot kunne indberette via min private selvangivelse eller skal jeg have en selvangivelse der er tilknyttet CVR-nummeret. Skal hele omsætningen indberettes? Er det kun fortjenesten? Skal man trække udgifter til ex. materialer fra inden man indberetter? Hvor kan man se hvad der kan trækkes fra?

Hvis I skulle have andre gode råd eller kommentar, er I meget velkomne til at dele dem med mig:-)

Venligst KPMK 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:10

Hej KMPK

Hvis du får et cpr-nummer, og altså bliver momsregistreret, så vil du i stedet for den "almindelige" få en særlig udvidet selvangivelse fra SKAT hvor du skal opgive overskudet af dit firma.

Overskudet kommer frem ved at trække dine udgifter fra dine indtægter. Derfor skal du lave et regnskab (en kassekladde), hvor hver post bliver skrevet ind i. Dette regnskab kan SKAT forlange at se, for at kontrollere, at de oplysninger, du angiver i selvangivelsen er korrekte. Prøv at google "kassekladde" eller søg efter ordet her inde på Amino. Jeg tror, at nogle af de flinke revisorer har lagt en kassekladde/et regneark ud til fri afbenyttelse.
Af kassekladden skal der fremgå en dato, et nummer for det bilag, du har (dem nummererer du selv fortløbende, 1-2-3 osv.) samt om beløbet er en udgift (debet) eller en indtægt (kredit).
Hvis du bare sørger for at lave sådan en, kan en bogholder eller revisor til enhver tid hjælpe dig med at få et overblik, hvis du selv synes, det er for svært.

I princippet kan du godt have underskud det første år eller to, men det giver selvfølgelig mere opmærksomhed fra SKAT end hvis du hele tiden er i plus.

Held og lykke med det

Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Asta & Alfred Skrevet kl. 23:55

Tusinde tak for svar. Det gav mig et rigtig godt overblik.

Jeg har dog lige et par spørgsmål vedr. hvad man kan trække fra:

Hvor kan man finde en liste over, hvad der er lovligt at trække fra?

Hvordan forholder det sig med køb gjort i udlandet, kan man ligeledes trække det fra når det er til ens firma?

Jeg har endnu ikke fået tildelt mit CVR-nr. Køb gjort inden denne tildeling vil det ligeledes kunne trækkes fra?

Venligst Mette

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)