Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De næste idéer

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Øl, sodavand, vin mv. står praktisk talt altid bagerst i butikkerne. Coca Cola er selvfølgelig ikke gemt væk i en krog, men denne varegruppe står altid bagerst i butikken. Men det betyder jo ikke, at det eksponeres mindre end alt andet, men bare at forbrugeren skal gå ned i den anden ende af butikken.
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 22:26

Ja hvis du går ind i Kvickly! Husk nu på vi snakkede Convenince butikker.  Gå ned på din lokale tankstation og kig rundt... På en servicestation går 90% af kunderne går ind af døren, går direkte mod kassen og går ud. Ca 1 minut har du til et mersalg, derfor SKAL kunden blive tilbudt en Coca-Cola inden afrejse. Det er jo logik, både for mig og Hr.Tankpasser.

Mvh
Ik

Blogger & Tekstforfatter

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 22:32
ja, jeg har hele tiden snakket med detail..
Jeg vil da så godt sige, at mange af de tankstationer jeg færdes på ikke har drikkevarene direkte placeret i mersalgsskudlinjen. De står i køleskabe gerne midt i butikken, men væk fra ganglinjen hen mod kassen fra døren. Men det er helt rigtigt, at de ikke er i den ene ende af butikken ligesom i detailbutikkerne...  
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 09:52
Tja... Nu skal vi bare ikke forvente at det nye GPS system kommer i drift på denne side af 2010.

Ja i 2011 siger de det skal stå helt klart, der er da selvfølgelig nogle år til - men det er bare spændene er det, for som du siger, så har det nogle helt nye muligheder i forhold til det vi kender i dag :)
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 09:54
The $4.27-billion Galileo program, due to go into service in 2008 and eventually deploy 30 satellites, may end Europe''s reliance on GPS and offer a commercial alternative to the GPS system run by the U.S. military.

2008 siger de her:
http://news.com.com/European+satellite+launch+challenges+GPS/2100-11395_3-6011182.html

Det tror jeg dog er lidt optimistisk, men hvad ved jeg om det
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 10:35
Et par kommentarer:
- Når galileo kommer op, kan man jo ikke bare lige bruge sine gamle GPS enheder med denne. Man skal købe nyt udstyr, og det bliver jo nok ikke billigere end GPS, tværtimod. GPS har first mover''s advantage, og spørgsmålet er, om galileo får større anvendelse blandt private de første 10-30 år.
- GPS systemer er meget forskellige. De fleste GPS systemer, jeg har set, kan man ikke downloade nye stemmer til eller router til.
- Et godt GPS system i dag kan man bede om ikke at lave U-vendinger.
- I fremtiden vil GPS systemer helt klart blive meget mere integreret med online services. Det er jo dumt, at listen over restauranter er 3 år gammel i systemet.

Der vil være behov for mange nye informationer i GPS systemer fremover:
- trafikinfo (teknikken findes)
- vejrinfo (kør udenom det værste)
- trafikprognoser (det er jo prognosen vi vil have, ikke historikken)
- aktuelle events i området (til en tur i det blå)
- benzinpriser i området (kør derhen hvor det er billigst)
- liste over åbne butikker på et bestemt tidspunkt (søndagsåbne butikker kan være svære at finde når man er hjemmefra)

Og her bliver det spændende, hvordan disse oplysninger vil blive leveret til GPS systemerne. GPRS og UTMS er oplagt, men spørgsmålet er, om der kan laves nye firmaer til levering af disse oplysninger, uafhængigt af GPS producenterne, og om GPS systemerne vil bruge fælles dataformater. Mit gæt er desværre, at der går mange år, før de fælles dataformater kommer.
Side 3 ud af 3 (26 indlæg)