Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handel som I/S selskab?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi står op skal have åbnet vores e-shop, og vil gerne høre hvordan folk har registreret deres virksomhed. Er det muligt at registrere en e-shop som en I/S virksomhed. Og hvad er fordelene/ulemperne ved dette?

Håber i kan hjælpe mig.
Fra Viborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  TrendWood.dk Skrevet kl. 00:35

Hvis I har oprettet et I/S skal I bare registrere webshoppen gennem jeres virksomheds navn.

TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:07

Jeg synes du skal bruge lidt tid på at sætte dig ind i de forskellige selskabsformer. I/S er på samme betingelser som en enkeltmandsvirksomhed, men hvor der er flere ejere. Det du skal være særligt opmærksom på, er at i hæfter solidarisk for eventuel gæld opstået i firmaet. Der er ingen skodder mellem økonomien i virksomheden, og så jeres privatøkonomi.

Snyder din partner dig og stikker af med alle pengene, så er det dig kreditorererne går til, for at få dækket tabet. Selvom det ikke virket realistisk at den situation skulle opstå nu, så sker det altså fra tid til anden i dagens Danmark. Også selvom parterne var "bedste venner" inden de dannede deres virksomhed :-). 

Min personlige mening, er at et ApS selskab vil eliminerer nogle af de risikoer der kan være ved I/S, og det derfor er værd at tage med i dine (jeres) overvejelser. Også selvom det koster nogle penge at stifte, og der derfor skal skydes værdier for minimum 80.000 kroner ind.

Det er meget mere nuanceret, så jeg håber et af de skarpe regnskabshoveder tager bolden op herfra :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)