Jeg står og skal vælge hvilken slags forsendelsesemballage jeg skal bruge til mit firma, når vi sender vores produkter afsted.
Jeg skal vælge imellem boblekonvolutter, og almindlige papkasser. Men jeg ved ikke lige hvad i synes der er bedste? De produkter jeg sender er smykker (Armbånd, halskæder)
Jeg vil vælge boblekuverter, da det dels beskytter dine produkter på en fornuftig måde under forsendelsen. Samtidig kan de komme i postkassen med det samme, kontra en papkasse, som måske kan blive lidt problematisk hvis den er højere end ca. 3 cm.
Vælger du en papkasse skal du bruge bobleplast eller ligende til at fore æsken så produktet igen ligger beskyttet. :-)
Med venlig hilsen,
Alexander
Hvis du har en opgave der kræver en professionel fotograf med lave priser, så kontakt os for en uforpligtende snak!
Dog ville det føles mere eksklusivt hvis du kunne finde nogle små papkasser og fore med bobleplast ELLER måske købe en stor rulle stof (evt. noget blødt/fleeceagtigt) og fore med, såfremt smykkerne ikke har nogen indpakning i sig selv.
Jeg vil også sige boblekonvolutter. Jeg ville selv foretrække at det blev sendt i en boblekonvolut, da det ligger mere beskyttet + man heller ikke skal på posthuset.
Mange tak for svarene alle sammen, det virker til at boblekonvolutter er det bedste valg. Jeg ville dog lige prøve begge dele, og som du siger Elias måske kunne man lave noget med at fore nogle papkasser.
- Man boblekonvolutter er nok den bedste løsning :-)
Det kommer jo lidt an på prisklassen på dit produkt. Du kan få nogle ret små papkasser, som måske kan bruges i dit tilfælde. Jeg har købt nogen af dem ved en fejl, de er cirka på størrelse med en æske toffifee.
Hvis du har planer om at sende som maxibrev, så får du et lille fif her: Hvert et gram tæller.
Du har måske mange ordre på et smykke der vejer 92 gram. Den emballage du har købt vejer 11g. Totalvægten bliver 103g, som koster 25,00 kroner at sende med frimærker. Du kunne måske have brugt en lidt mindre pose, eller en anden producent har lavet en version, der lige er lidt lettere. Det kunne få din forsendelse ned på 98g og så koster det kun 16,00 kroner. Det lyder måske ikke af meget, men på den lange bane bliver det altså til mange penge som går direkte fra dit overskud.
Ring til de forskellige emballageforhandlere, og forklar hvad du vil sælge. Mange gange kan du få tilsendt gratis vareprøver, som du kan veje og forsøge at lave forskellige pakninger med. Det kan godt betale sig at have flere forskellige forsendelsesposer, også selvom der kun er få gram til forskel.
Boblekuverter er beskyttende mod stød og slag, men stadig fleksible og bløde - dvs. sender man noget som feks ikke må blive bøjet eller ikke kan tåle at noget tungt maser det, feks en glasramme, en shampooflaske, en bøjlebh eller lign er det bedre at vælge en kasse. Men ellers kan du sagtens vælge en boblekuvert.
Det er rigtigt at i en kasse bliver du nød til at beskytte varen lidt, så den ikke slår sig når det rasler rundt. Men en kasse kan også være med til at give kunden en rigtig god oplevelse - feks hvis du pakker i en sort æske med silkepapir som fyld.
Alternativt har vi lige fået nogle super smarte æsker som vil være god til smykker - de har en plastlomme man lægger smykkerne i, så de rasler ikke rundt.. De er hårde og beskyttende som en kasse - og samtidigt er de så flade, at de kan gå i folks postkasse. Du kan se dem her; http://www.jakodan.dk/shopView.asp?page=13&id=1817&getString=qstr%3Dminipac%26page%3D12
Sig endelig til, hvis jeg skal sende dig nogle vareprøver..