Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt CMS system, Hvad skal jeg vælge?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Tænk at vi i 2012 ikke har mere i posen end endnu en wordpress hjemmeside!.

Helt enig. Men der bliver også talt om alle systemerne som var de ens. Det svarer lidt til, at man siger, at alle motoriserede køretøjer er ens. Nej, der er lastbiler, sportsvogne, campingvogne, små biler, luksusbiler osv. 
Det er det samme indenfor CMS, men ingen spørger ind til behovet. 
Men lad dem nu bare ligge og lege med de samme 30 wordpress temaer Stick out tongue
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:15

René Sejling:
Uden tvivl WordPress, verdens største CMS, og det mest brugervenlige, samt nemt at udvide og finde udviklere til, uanset hvad de andre siger :)

Helt enig Cool Og mangler man et flot professionelt design, så er der næsten et par tusind temaer at vælge imellem på bla. Themeforrest i forskellige prisklasser.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 11:19

T-Nielsen:

René Sejling:
Uden tvivl WordPress, verdens største CMS, og det mest brugervenlige, samt nemt at udvide og finde udviklere til, uanset hvad de andre siger :)

Helt enig Cool Og mangler man et flot professionelt design, så er der næsten et par tusind temaer at vælge imellem på bla. Themeforrest i forskellige prisklasser.

Ja, et tema fra en af de mange udbydere er en god løsning. Selv basere jeg som regel designs på et framework som Thesis, hvor layoutet og funktionerne så bygges på, så har man en unik løsning i et af de bedste frameworks til WordPress.

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 12:02

René Sejling:

Størst hvordan? Målt på antal installationer ja. Min naboes hund har talt om at få wp-blog om hundefoder og min oldemor på 94 sætter 4 nye wp sider op om ugen Stick out tongue

Målt på antal brugere? Så tror jeg ikke, at wp er størst, da de primært er positioneret i low-end markedet og så selvfølgelig på blogs

http://www.govtech.com/policy-management/Why-Big-Sites-Run-Drupal.html

Fra Høng
Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 12:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Boysen, du har helt ret..

Tænk at vi i 2012 ikke har mere i posen end endnu en wordpress hjemmeside!.

....

Jeg tror ikke at John (trådstarter) er blevet klogere !!

Man skal altid gå efter hvad man mener man har brug for, og vil få brug for i fremtiden, og ikke hvad et system kan og ikke kan.

Der kan også være et økonomisk aspekt gældende, gør op med dig selv, hvad du vil ofre på design/system og senere udvikling.

Hvis du bare er en anelse seriøs, så hold dig langt væk fra fra Wordpress, og andre systemer baseret på plugins.

Wordpress er et amatør blog system, som man meget uheldigt har prøvet at lave om til et CMS.

Du får ikke glæde af et system der kun kan 80% af dine behov, og resten er der ingen der kan lave til dig, fordi de kun kan installerer plugins, og ikke aner hvad der foregår i koden.

It Support - Råd og vejledning i alt indenfor it og elektronik til virksomheder samt billig pc hjælp til private

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 12:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Alt kan laves i WordPress hvis man har fat i den rigtige programmør, og det funger perfekt som CMS. Kan helt ærligt ikke se hvor det halter på det punkt? 

14% af de 1 million største hjemmesider kører WordPress, og 22% alle nye hjemmeside oprettet i dag kører WordPress. Det må da sige lidt om at det også bruges til et eller andet.

Kilde Wikipedia

At i så har personlige preferencer mod Drupal eller andet er jeres sag, jeg er selvfølgelig også farvet af at være WordPress tilhænger.

For mig handler det mest om hvad der er mest brugervenligt for mine kunder. Et er jo at jeg kan finde ud af at bruge det, men hvis mine kunder ikke kan tror jeg næppe de ville vende tilbage igen. Her synes jeg WordPress er længder foran.

Men men, det kan vi sikkert snakke længe om :)

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 13:06

Thomas Sørensen:

Citeret fra artiklen:

Conclussion: Each CMS platform has a very strong developer community, and if you are planning to pay for help in building a site, there are plenty of experts out there to build as complicated a site as you need with any of these applications.

Artiklen understøtter på ingen måde den underligt skærpede tone overfor wordpress, som er opstået her i tråden, tværtimod.

Tilmeldt 19. Jul 11
Skrevet kl. 13:52

T-Nielsen:

Artiklen understøtter på ingen måde den underligt skærpede tone overfor wordpress, som er opstået her i tråden, tværtimod.

Jeg er egentlig ligeglad med valget af CMS. Hvad jeg har imod det er, at folk laver ranglister over hvor gode de forskellige CMS er og en lang række bare råber wp er det bedste. Hvis jeg skulle lave en blog eller lave en hjemmeside for et bageri, så ville jeg utvivlsomt tage et theme fra wp og tilpasse det. Hvis jeg skulle have lavet en stor skalerbar løsning med en masse tilpasselser, så ville jeg aldrig vælge wp.

Jeg synes bare, man skal gøre sig bevidst om, at diverse CMS positionerer sig forskelligt og visse CMS er bedre til nogle løsninger og andre bedre til andre løsninger. At det kun handler om at have den rette udvikler svarer til, at man siger, at med de rette flyttefolk, så kan man flytte alting; ja, det kan man, men det er utvivlsomt lidt dumt at køre i en Fiat500, hvis du skal have flyttet dine møbler - det uanset hvor god flyttemanden er til at få kasserne ind i bilen og binde sofaen fast på taget. 

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:56

Hi John,

I would recommend using an open source cms solution like Word press or Drupal. We make a lot of sites using these two systems and i can tell you that Wordpress is great if you want to build a simple straight forward site but if you would like to start developing a platform that you can expand as you go  i would recommend Drupal.

If you have any questions feel free to contact me .

Regards,

Massimo

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 14:14

Thomas Sørensen:
Hvad jeg har imod det er, at folk laver ranglister over hvor gode de forskellige CMS er og en lang række bare råber wp er det bedste.

Nu blev der vist også råbt Umbraco og Drupal, men bortset fra det... Wink

Vi er i bund og grund enige, men det er bare overhovedet ikke hjælpsomt eller konstruktivt, at lufte sine personlige aversioner i en tråd hvor der efterspørges hjælp til et temmelig konkret problem.

Kom da med et forslag til trådstarter, istedet for at vrænge over de forslag som hjælpsomme mennesker har ulejliget sig med at give! (ikke møntet på dig, Thomas).

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)