Hvilket program bruger i når i laver logo'er. Ville bare høre om jeg brugte det rigtige program (jeg bruger Adobe illustrator cs5) Mvh Noel |
Jeg bruger Adobe Photoshop CS5 Extended :)
/Martin
Hvilket program bruger i når i laver logo'er. Ville bare høre om jeg brugte det rigtige program (jeg bruger Adobe illustrator cs5) Mvh Noel |
Jeg bruger Adobe Photoshop CS5 Extended :) /Martin |
Vil helt klart anbefale Adobe Illustrator cs5 eller cs6, ellers kan jeg også stærkt anbefale Adobe Photoshop cs5 eller cs6. - Held og lykke med dine logo'er. :-) Best regards / Bedste hilsner Frederik - Stokholm Jewelry |
Logoer og alt andet grafik SKAL laves i illustrator. Det eneste en grafiker må lave i photoshop er hjemmesider. - Resten bør være ulovligt at lave i photoshop! Mvh. |
Illustrator er det HELT rigtige program til at lave logoer i. At bruge f.eks. Photoshop til logodesign er uprofessionelt, men kan vel til nøds bruges, hvis man alligevel ikke har de helt store idéer og planer med éns hjemmeside/firma... |
Tak for svarene :D Skulle bare vide om de fleste brugte illustrator fordi jeg overvejer att opgradere til cs6:D |
Idéen til et logo tegnes for nogle bedst i hånden - og kan så tegnes op i et vektoriseret program. Jeg læste engang om et gratis-program der hedder Inkscape der skulle være i stil med Illustrator. Men jeg har ikke prøvet det - men det kan måske være til inspiration for andre der vil lave logoer og man ikke har adgang til Illustrator. |
Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk
Korrekt som Bertil skriver det. Det du skal huske på er at et logo skal være skalerbar, det skal kunne forstørres og formindsket uden at miste kvalitet. Dette kan vektor grafik klare for dig, som så er Illustrator. Bruger derimod photoshop vil du ikke have samme muligheder og grafikken bliver pixeleret og grimt at se på. Fortsat god aften. |
Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant