Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Komprimering af video til hjemmeside

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 16. Jun 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg vil gerne vise nogle af de film jeg har lavet på min hjemmeside.

Jeg har brugt wordpress til at lave siden og bruger "hana-flv-player" pluginen til at afspille dem.

Jeg har eksporteret filmene som h.264 i en medium opløsning, alligevel tager det en krig før at filerne er loadet og jeg tvivler på at der er nogen der har set dem, da man nok nærmere tror at det ikke virker fordi der går så lang tid...

Er der nogen derude der kan hjælpe mig med nogle gode settings og evt. andre tips?

På forhånd tusind tak!

Mange hilsner

Filmmanden

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 03:22
Hvor mange stjerner giver du? :

filmmand:

Hejsa

Jeg vil gerne vise nogle af de film jeg har lavet på min hjemmeside.

Jeg har brugt wordpress til at lave siden og bruger "hana-flv-player" pluginen til at afspille dem.

Jeg har eksporteret filmene som h.264 i en medium opløsning, alligevel tager det en krig før at filerne er loadet og jeg tvivler på at der er nogen der har set dem, da man nok nærmere tror at det ikke virker fordi der går så lang tid...

Er der nogen derude der kan hjælpe mig med nogle gode settings og evt. andre tips?

På forhånd tusind tak!

Mange hilsner

Filmmanden

Hej.

Det kræver en rigtig stor server med masser af trafik, hvis du selv skal hoste film, og det bliver hurtigt en dyr løsning. Jeg kan klart anbefale at du benytter Vimeo eller YouTube til dette. Køber du et medlemskab på Vimeo kan du tilpasse afspilleren, fjerne branding, osv., og du får i øvrigt rigtig god kvalitet her. 

Håber det kan bruges. Held og lykke med projektet :-)

Tilmeldt 16. Jun 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 05:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret!

Det burde da godt kunne lade sig gøre at afspille direkte fra siden..?

Problemet er at filerne ikke må komme ud fra min sidde.. så jeg har ikke lov til at lægge dem på vimeo som eller er en god ide.. men måske skulle jeg lige give Vimeo en chance. Er det mere privat end youtube?

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Så stor server kræver det altså heller ikke.

Jeg har server der servere rigtig meget video til kunder.

Det hele afhænger af kvaliteten, men forvent at du skal bruge ca. 750kbps per video afspilning, dets hurtigere forbindelse din server har, dets hurtigere kan den få fyldt bufferen ved brugeren, typisk læser web-playerne 10 sekunder frem inden de begynder afspilningen.

Hvis det ikke er super-hemmeligt, så send mig et link til videoen, eller en anden du har lavet på nøjagtig samme måde, så vil jeg gerne komme med hjælp til at du kan streame din video fra din egen server.

Venlig Hilsen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

filmmand:

Mange tak for svaret!

Det burde da godt kunne lade sig gøre at afspille direkte fra siden..?

Problemet er at filerne ikke må komme ud fra min sidde.. så jeg har ikke lov til at lægge dem på vimeo som eller er en god ide.. men måske skulle jeg lige give Vimeo en chance. Er det mere privat end youtube?



Kunne en løsning være en privat video på youtube? Så kræver det, at man har link til video'en, før man kan se den.. Alternativt kan du lave en lukket video, hvor du skal give adgang til den, selvom den er hostet hos youtube. 

Fra Voldby
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 46
Fra  cl media Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

filmmand:
Problemet er at filerne ikke må komme ud fra min sidde.. så jeg har ikke lov til at lægge dem på vimeo som eller er en god ide.. men måske skulle jeg lige give Vimeo en chance. Er det mere privat end youtube?

Har du Plus medlemskab på Vimeo, kan du vælge at en video kun skal kunne vises på dit website/domæne.

PS. Vil til enhver tid vælge streaming (egen server, vimeo, youtube etc.) end "download" embed på egen side og server.

Tilmeldt 16. Jun 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle de gode svar!!

YouTube privat vil give det problem at man skal ind og indtaste alle folks YouTube konto navn.

Vimeo konto: En VimeoPlus konto koster 60 dollars om året. Det er da også en slags penge.. Er det pengene værd..?

Fra Voldby
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 46
Fra  cl media Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

filmmand:
En VimeoPlus konto koster 60 dollars om året. Det er da også en slags penge.. Er det pengene værd..?

Jeg synes det er vildt billigt, i forhold til det du får for pengene. Skal du ud og købe en streaming løsning, kommer du ikke langt for USD 60/DKK 360 om året - eller måneden for den sags skyld :).

Det er vel også defacto standard i dag indenfor film- og mediebranchen, at online viser du din showreel (eller andet) i 1080p. I øvrigt er der rigtig mange professionel kreative folk på Vimeo.

Jeg er godt tilfreds med Vimeo Plus, og kender ikke andre steder, som er så seriøse og så troværdige, at jeg tør smide mine penge efter dem.

Tilmeldt 16. Jun 12
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Og tusind tak for feedbacken!!

Man kan også vælge Vimeo PRO.. Er der nogen der har valgt den løsning eller kender til den og reelle forskel på den og vimeo plus?

Fra Voldby
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 46
Fra  cl media Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

filmmand:
Og tusind tak for feedbacken!!

Det er derfor vi er her ;)

filmmand:
Man kan også vælge Vimeo PRO.. Er der nogen der har valgt den løsning eller kender til den og reelle forskel på den og vimeo plus?

Kender desværre ikke Pro.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)