Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Royalty free billeder - Hvad er din erfaring?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lave en række digitale produkter og skal bruge en masse billeder, derfor er jeg i gang med at læse reglerne omkring royalty free billeder.

Er der nogen der har erfaring med dem og eventuelle sider i kan anbefale ud fra erfaring?

Jeg kommer også til at skulle købe model release license, er der nogen faldgrupper eller andre ting man skal tage højde for indenfor dette?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Fredensborg
Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 582
Fra  Findkollegie.dk Skrevet kl. 13:01

Hej Lasse :)

Jeg har en god erfaring med dem - Men ved dog ikke når man skal finde produkter.

Men jeg har skrevet et indlæg, med hjemmesider hvor du kan få Royalty Free Billeder - kan være det kan hjælpe dig :)

Modtag en månedlig e-mail med det bedste danske indhold om online markedsføring på Wizzi.dk.

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 13:02

Hej Lasse,

Jeg købte engang nogle billeder hos istock eller shutterstock. Det er ganske let, og du kan finde alt. Der er vist ikke så meget at læse. Når du går ind og skal købe billeder, stå der, hvor mange gange du må bruge billederne, og til hvad, og så er du kørende.

Ikke så meget hokus pokus i det.

/Kenneth

www.kennethmundt.com

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 13:15

kenneth:

Hej Lasse,

Jeg købte engang nogle billeder hos istock eller shutterstock. Det er ganske let, og du kan finde alt. Der er vist ikke så meget at læse. Når du går ind og skal købe billeder, stå der, hvor mange gange du må bruge billederne, og til hvad, og så er du kørende.

/Kenneth

Vil bare ikke løbe ind i problemer.

Hvis man f.eks. bruger billederne i 10 forskellige produkter som sælger 1000 eksemplarer hver, så vil jeg bare være 100% sikker på at der ikke kommer en regning på 10 x 1000 i licens.

Jeg vil kigge på shutterstock og istockSmile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 13:16

Jonathan Lindahl:

Hej Lasse :)

Jeg har en god erfaring med dem - Men ved dog ikke når man skal finde produkter.

Men jeg har skrevet et indlæg, med hjemmesider hvor du kan få Royalty Free Billeder - kan være det kan hjælpe dig :)

Super jeg vil kigge på demSmile

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 13:24

Lasse Smith:

kenneth:

Hej Lasse,

/Kenneth

Vil bare ikke løbe ind i problemer.

Hvis man f.eks. bruger billederne i 10 forskellige produkter som sælger 1000 eksemplarer hver, så vil jeg bare være 100% sikker på at der ikke kommer en regning på 10 x 1000 i licens.

Ja, gå ind og kig på det. Som sagt, står der præcis, hvad du må bruge billederne til.

www.kennethmundt.com

Fra København
Tilmeldt 28. May 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:53

Har også gode erfaringer med Shutterstock - specielt hvis du skal købe større mængder af billeder, så er priserne fornuftige.

Spar penge i outlets og lagersalg i Danmark

Fra København
Tilmeldt 28. May 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:55

Har bl.a. brugt 25 downloads/dag abonnementet. http://www.shutterstock.com/subscribe.mhtml

Spar penge i outlets og lagersalg i Danmark

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)