Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina er da menneskelige

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er det synd, men sådan er reglerne. Medierne fremhæver jo blot et ekstremt tilfælde for at man skal få sympati, og folk læser nyhederne. 

Jeg har næsten lige haft projektopgave om overbefolkning, og allerede i 2006 brugte vi 20% flere ressourcer, end Jorden kan nå at reproducere på et år (altså globalt). Kort sagt - ressourcerne forsvinder hurtigere og hurtigere. Der er ingen perfekte løsninger til at redde det, men nogle ting der gør en forskel. Kinas et-barns-politik har gjort en kæmpe forskel, men den kan ikke gøre alt alene. Samtidig er det naturligvis også synd for dem, de ikke kan føde alt det de vil, men sådan er det. Endnu mere umenneskelige handlinger vil blive nødvendige senere hen, hvis ikke der bliver gjort noget. Jeg ved ikke om I kender bogen "De Hvide Mænd", men det er da et glimrende (dog overdrevet) eksempel på det.

Naturligvis synes jeg også det er synd for kvinden, men hun må ligesom alle andre tilpasse sig det samfund, hun lever i. Hvis hun fik lov, ville det blot åbne døre for alle andre.

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Hvor går grænsen egentlig for straf så? Og kan vi bare tilsidesætte menneskerettigheder fordi "sådan" er reglerne?

 

Eller skal vi bare tilsidesætte reglerne, fordi sådan er menneskerettighederne?

Jeg har tror, jeg har svaret..

Ja, til dig spørgsmål. For i Kina er man pisse ligeglade med menneskerettighederne. Det gør hvad der passer dem, og det skal de vel have lov til?

Tænkt engang hvis hele verden, untagen Danmark, blev enige om, at du skulle sende dine børn til afrika. Puha, at Danmark så selv bestemmer, hvordan de vil tackle det... (Medmindre EU er inde over, så havde du haft et problem) ;)

www.kennethmundt.com

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Indlæget er fra en Kinesisk blog, som har 300 millioner, der debaterer på sitet.

Vi har en forpligtigelse som mennesker for at stoppe op, ikke bare acceptere at sådan er det nu engang, men stille spørgsmålstegn ved, om det nu er etisk korrekt, og dette gælder alle livets facetter - vi skal forholde os til det vi ser og det der sker.

Hvis vi først er tilbagelænet, sukker og siger: "Nå sådan er det jo bare, det er i Kina, det kan vi jo ikke gøre noget ved, det er deres politik", ja så skaber vi da aldrig debat og forandring.

Vi mennesker er forpligtet. Ikke at vi behøver enighed, men retten til at ytre for at forandre er et privilegie, som desværre ikke er alles ret.

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ztrong:

Indlæget er fra en Kinesisk blog, som har 300 millioner, der debaterer på sitet.

Vi har en forpligtigelse som mennesker for at stoppe op, ikke bare acceptere at sådan er det nu engang, men stille spørgsmålstegn ved, om det nu er etisk korrekt, og dette gælder alle livets facetter - vi skal forholde os til det vi ser og det der sker.

Hvis vi først er tilbagelænet, sukker og siger: "Nå sådan er det jo bare, det er i Kina, det kan vi jo ikke gøre noget ved, det er deres politik", ja så skaber vi da aldrig debat og forandring.

Vi mennesker er forpligtet. Ikke at vi behøver enighed, men retten til at ytre for at forandre er et privilegie, som desværre ikke er alles ret.

 

Det er dybt, men mennesket er svagt, og ønskede man VIRKELIG at gøre noget ved det, kunne 300 millioner sikkert finde på noget. Det er let at skrive at man er utilfreds med noget, mens man sidder hjemme i sikkerhed bag skærmen. Der skal GØRES noget. Så i stedet for at tude, var der måske en, der kunne foreslå noget praktisk udførligt, og så kunne de jo alle tage hinanden i hånden og banke på hos Hu Jintao.

www.kennethmundt.com

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ztrong:
Vi har en forpligtigelse som mennesker for at stoppe op, ikke bare acceptere at sådan er det nu engang, men stille spørgsmålstegn ved, om det nu er etisk korrekt, og dette gælder alle livets facetter - vi skal forholde os til det vi ser og det der sker.

Inderst inde er jeg enig, men omvendt er jeg realist. Jeg tror ikke på, at verden kan reddes uden der vil komme en del etisk forkerte handlinger. Dette er - igen - et eksempel på det, der er bragt i medierne...

Hellere at sådan noget her sker som en bi-ting til at Kina forsøger at redde deres eget land og verden, end at vi om 100 år står med en fuldstændig overbefolket jordklode uden ressourcer. Der er to måder at redde det på - stærkt teknologiske fremskridt eller en formindskning af antal mennesker. Lige meget hvad råber alle op om, at det er uetisk. Genmanipulation kan fx også gøre MEGET ved problemet, men politikere osv. råber jo op lige så snart det kommer på tale, om at det er uetisk. Ja, det kan godt ske, men hvis det kan redde en stor del af problemet om overbefolkning, så er det måske en god idé...

Så ja. Jeg er på en måde enig, men jeg vil gerne høre nogle alternativer til at stoppe problemet. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kenneth:
Ja, til dig spørgsmål. For i Kina er man pisse ligeglade med menneskerettighederne. Det gør hvad der passer dem, og det skal de vel have lov til?

Mener du at et land indenfor sine grænser, må gøre hvad de har lyst til, mod befolkningen? Menneskerettigheder eller ej?

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogen i Kina, som forsøger at gøre noget. i øjeblikket brænder munkene sig selv op, til offentlig skue - pga kritik mod det Kinesiske styre.

Jeg sidder bag min skærm, og har selv udarbejdet forslag i denne tråd, appeleret til om du, andre vi være med. Så måske kunne du se muligheder for hvordan vi kommer videre.

Det er et styre vi er oppe imod og jeg forventer ikke at tråden skal løse Menneskerettighedsproblematikken i Kina, men ønsker debat og muligheder.

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

kenneth:
Ja, til dig spørgsmål. For i Kina er man pisse ligeglade med menneskerettighederne. Det gør hvad der passer dem, og det skal de vel have lov til?

Mener du at et land indenfor sine grænser, må gøre hvad de har lyst til, mod befolkningen? Menneskerettigheder eller ej?

 

Til ære for dig Boysen, så får du to svar, et kort og et længere.

1) Nej

2) Hvis befolkningen er utilfreds, må den jo gøre noget ved det, om det så er på den ene eller den anden måde. "menneskerettighederne" er ikke universælle, og hvert land kan i øvrigt have sin egen opfattelsea dem. læs evt. mere her: http://www.dirgis.dk/historiskrids.htm

Spændende læsning i øvrigt

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

ztrong:

Der er nogen i Kina, som forsøger at gøre noget. i øjeblikket brænder munkene sig selv op, til offentlig skue - pga kritik mod det Kinesiske styre.

Jeg sidder bag min skærm, og har selv udarbejdet forslag i denne tråd, appeleret til om du, andre vi være med. Så måske kunne du se muligheder for hvordan vi kommer videre.

Det er et styre vi er oppe imod og jeg forventer ikke at tråden skal løse Menneskerettighedsproblematikken i Kina, men ønsker debat og muligheder.

 

Respekt for munkenes forsøg, men metoden virker i min optik ikke som særlig gennemtænkt. Det læner sig op ad sultestrejke og kan vel i bedste fald være håb for at beskuren for medlidenhed med en. Hvilket i min optik, ikke er den bedste vej frem, hvis man ønsker sig noget. Det virker måske på forældrene, men uden en vis relation, er mit bud at slaget er tabt, hvis det er fremgangsmåden.

Jeg synes det er fedt, at du har udarbejdet noget, og jeg håber bestemt, og det mener jeg faktisk, at du gør mere ud af det. For vil man noget, er der kun én vej, og det er frem.

Jeg ønsker ikke selv at deltage i udarbejdelsen, da mennesket er den organisme i verden, der forsager mest kaos, og opsluger alt den kan komme i nærheden af. Så jeg vil hellere kæmpe for kyllingen, hvis jeg skal vælge. Den fortjener i min verden større medlidenhed en noget menneske. Det kunne også være et andet dyr, plante... Alt faktisk :)

www.kennethmundt.com

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er glad for at rigtig mange vestlige lande ikke har samme holdning som dig Kenneth. Historien viser jo gang på gang at lande grænser ikke giver rettighed til at behandle sine borgere som de har lyst.

Man kan ikke bare altid smide bolden over til borgerne, da de jo ofte er undertrykte og langt fra så oplyste omkring det der sker i landet, som fx. vi er. Fx. styres aviser, fjernsyn og radio, af staten.

For det meste bruges politisk pres og andre gangen militær, som fx så i Libyen, hvor Danmark deltog. Hvorfor? Fordi landets ledelse angreb deres egne borgere.

Også vil jeg egentlig afslutte min deltagelse i denne tråd med at markerer præcis hvor uenige vi er, ved at citere hvad du tidligere har skrevet i selvsamme tråd:

For at sætte det på spidsen, så er drab ikke emplicit en skidt ting, bare fordi vi synes det.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)