Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler vedrørende firmanavn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Jeg står og regner med at få et CVR-nummer snarest, men jeg er nu kommet i tvivl om hvorvidt jeg må registrere mig under det virksomhedsnavn jeg har tænkt mig. Det forholder sig sådan, at jeg gerne vil kalde mit firma for **** Business, hvor **** selvfølgelig er bogstaver. Der er ingen varemærkeregistreringer under det navn i Danmark, men i det Europæiske register har jeg fundet ud at, at der er et par firmaer hvor de 4 første bogstaver enten udgør hele deres firmanavn eller dele af det. De pågældende firmaer arbejder i helt andre brancher end jeg kommer til, men må jeg kalde mit firma det jeg gerne vil? 

Mvh Emil 

Tilmeldt 10. Feb 11
Skrevet kl. 00:28

Ingen der lige kan hjælpe mig lidt med noget viden her? :) 

Tilmeldt 10. Feb 11
Skrevet kl. 00:08

Stadig ingen, der ved noget om emnet? :) 

Fra Viborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  TrendWood.dk Skrevet kl. 00:14

I vurderingen af om et varemærke udgør en krænkelse af et virksomhedsnavn inddrages følgende kriterier:

• Virksomhedsnavnets firmadominant skal have adskillelsesevne.
  • Det ansøgte varemærke skal være identisk eller næsten identisk med firmadominanten.

For mere om vores vurdering, se artiklerne om firmadominanter og branchesammenfald.

Kilde: http://vmguidelines.dkpto.dk/aa/aaa/relative-hindringer/virksomhedsnavne/vurderingen-af-lighed-mellem-et-varemaerke-og-et-virksomhedsnavn.aspx

TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.

Fra Viborg
Tilmeldt 15. May 11
Fra  TrendWood.dk Skrevet kl. 00:19

Eftersom jeg ikke ved hvad dine xxxx bogstaver det lidt svært at fastslå hvad der er adskillelsesdominant.

Hvis business er det kendtegnende for din virksomhed har du ihvertfald ingen problemer, når der heller ikke er branchesammenfald.

TrendWood.dk - Accessories og indretning i træ. Marketing mand og Passioneret drengerøv.

Tilmeldt 10. Feb 11
Skrevet kl. 00:24

Jeg har lige tilladt mig at sende dig en PM :) Håber du lige vil svare på den 

Fra Viborg
Tilmeldt 15. May 11
Fra  TrendWood.dk Skrevet kl. 00:30

Selvfølgelig, håber du kan bruge det til noget.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)