Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udregning af skat og moms Hjææælp! :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 166
Fra  AHP Trading Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg skal til at lave mit første moms og skatteregnskab.
Nu er jeg kommet lidt i tvivl om jeg skal betale skat af hele indtægten eller kun overskudet?
Altså hvis jeg fx tjener 1000,- skal jeg betale 250,- i moms, skal jeg så trække udgifter til varen fra eks 250,- og så skal der betales skat af de resterende 500,-?

Håber i kan hjælpe! :-) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 16:55

Hej

Undskyld men er du overhoved moms registreret?  Udfra din profil ser det ud til at du kun er 17 år og kan normalt ikke blive moms reg.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 166
Fra  AHP Trading Skrevet kl. 17:03

Hej.

Ja, jeg er momsregistreret ;)
CVR. 34405026
AHP TRADING

Jeg har fået tilladelse fra statsforaltningen til at drive virksomhed før jeg er 18 år gammel. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 17:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen

Det er jo super du er det.

Udfra det du skriver virker det til at du absolut ikke har noget kendskab til moms eller skatteregnskab.

Mit absolut bedste råd er at du får fat i en bogholder der kan lave regskaberne for dig. Det koster naturligvis lidt at bruge en bogholder men de penge er givet rigtigt ud, frem for at du selv skal bruge tid på noget du aldrig kan være sikker på at du har levet rigtigt. Du skal bruge din tid på at sælge vare og udvikle din forretning.

Mvh

Ravn

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 18:44

Ex. moms: 100,-
Moms: 25,-

Du betaler 25,- i moms til skat og opgiver 100,- som overskud til skat.

Har du så haft udgifter på 50,- skal du selvfølgelig kun opgive 50,- overskud.

Prøv at kig på BillysBilling. Det er super godt til begyndere, og klarer meget af arbejdet for dig Smile

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 21:29

Andreas:
Nu er jeg kommet lidt i tvivl om jeg skal betale skat af hele indtægten eller kun overskudet?
Altså hvis jeg fx tjener 1000,- skal jeg betale 250,- i moms, skal jeg så trække udgifter til varen fra eks 250,- og så skal der betales skat af de resterende 500,-?

Du skal kun betale skat af dit overskud. Moms skal du afregne særskilt.

Hvis du TJENER 1000 kr. lød din regning til kunden på 1250 kr. efter at du havde lagt moms på. De 250 kr. er altså moms, der indgår i dit momsregnskab. Hvis du så har købt varer for 250 kr., er de 50 kr. af dem moms. Dit momsregnskab ender altså i dette eksempel således, at du skal af med moms. Salgsmoms, 250 kr. minus købsmoms 50 kr. = du skal betale 200 kr. til SKAT i moms.

Nu har du tjent 1000 kr. men haft udgifter (før moms) på 200 kr. Altså er dit overskud 800 kr. og det skal du betale skat af.

Hvis du derimod har OMSAT for 1000 kr., altså hvis din regning til kunden lød på 1000 kr., er det ikke de 250 kr. men kun de 200 kr., der er moms. Så vil du have tjent 800 kr. og da din udgift var på 200 kr. skal du beskattes af dit overskud på 600 kr.

Håber, det giver lidt mening?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)