Vi har en lille webshop på www.ibixen.dk, hvor vi blandt andet sælger tilbehør til iPhone og iPad til konkurrencedygtige priser, og salget af dette går fint, og vi har et tilfredsstillende flow med salget.
Men vi har også nogle mærkevarer t-shirt og boksershorts, også til absolut konkurrencedygtige priser, men her går salget noget trægt. Vi har prøvet SEO, FB, Google Adwords, men dette har ikke haft et tilfredsstillende resultat på salget af t-shirtsene og bokserhortsene.
Er der nogle der kan hjælpe med nogle gode ideer til hvad vi kan gøre?
Jeg synes, at det er helt fuldstændig malplaceret at sælge tøj i din butik! Det er jo nogle fede tøjmærker, så jeg tror, at det vil hjælpe at lave endnu en shop til tøjet. Ja, jeg ved godt, at det er forbundet med flere omkostninger, men det vil styrke troværdigheden.
Det er vel lidt det samme, som en grønthandler der også sælger løbesko. Der er selvfølgelig nogle af kunderne, der også dyrker motionsløb, men de besøger ikke grønthandleren for at købe nye løbesko.
Vi er bestemt ikke uenig i at det måske ikke er det bedste både at sælge tilbehør til iPhones mm., og så tøj. Vi gjorde det alligevel af to grunde. Dels at det er samme målgruppe, og dels, som det også bliver nævnt i tråden, at lave to shops vil være forbundet med ekstraomkostninger, som vi pt. ikke har råd til. Og rabatter har vi også prøvet, og nu syntes vi ikke at vi kan sætte prisen yderligere ned. Dels pga. avancen og dels at prisen andre steder er langt højere.
Vi er bestemt ikke uenig i at det måske ikke er det bedste både at sælge tilbehør til iPhones mm., og så tøj. Vi gjorde det alligevel af to grunde. Dels at det er samme målgruppe, og dels, som det også bliver nævnt i tråden, at lave to shops vil være forbundet med ekstraomkostninger, som vi pt. ikke har råd til. Og rabatter har vi også prøvet, og nu syntes vi ikke at vi kan sætte prisen yderligere ned. Dels pga. avancen og dels at prisen andre steder er langt højere.
Så er der vist kun tålmodighed og accept tilbage... Måske lyder jeg lidt hård i filten, men det er velment.
Har du overvejet at prøve at anvende noget alternativ markedsføring? Du kunne evt. prøve at vende situationen kort med Karl Kristiansen, ejeren af KRUDT (en marketingvirksomhed).
Hvis du vil, kan jeg sende hans kontaktoplysninger i en PB.
Som flere nævner synes jeg ikke om ideen med at sælge et så anderledes produkt i jeres shop.
Men! nu har i varene, så hvorfor ikke få det bedste ud af det.
Her er min ide:
Kan se i kører med en "sommer kampagne". For at holde fokus i butikken på tilbehør til mobilen, ser jeg muligheder i tilbyde jeres tøjvarer som "mersalg", hvilket fra kundens side skal ligne en lille gave.
Eks.
"Sommeren er over os og ipad'en skal med på stranden. Lige nu kan du for 39 kr. få dette lækre cover til ipad'en og for kun 99 kr. ekstra få dette par Wayfarer briller med i købet."
Da alle jeres tøjvarer kan anvendes til sommeren, er det jo bare at kombinere det med produkterne og kampagnen og deraf holde fokus på jeres tilbehør, men samtidig lave mersalg i form af en ekstra "gave" til kunden.
Jeg tror ikke mange vil klikke på tøjet i menuen, da det ikke er derfor de besøger siden. Jeg mener derfor i skal sælge det som en ekstra service via jeres primære produkt og helt fjerne det fra menuen.