Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må en virksomhed diskriminere kunderne baseret på bopæl?

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolay,

Nicolay:
hvis de f.eks skal route trafikken igennem en anden udbyder først som har en trafikafgift som er urimelig,

Ja det for såvidt rigtigt. MEN nu snakker vi jo de tilfælde hvor leveringsomkostningerne er identiske....

Det kan jo også være de istedet for 'Nr. 12' siger at de ikke vil handle med alle der bor på Nørrebro eller i Mjølnerparken osv.

Nicolay:
det er fordi de har en politik at nr. 12 ikke er nogen de vil samarbejde med. Det er så op til dig at bevise at det er dig personligt de går efter,

Det er jeg nu ikke så sikker på. I det tænkte eksempel hvor TV2 rotter sig sammen med nogle af de største internet udbydere for at eksludere de mindre internet udbydere, der er det jo så også bare en 'politik' (lad os nu antage at leveringsomkostningerne også her er identiske). Så må de gerne gøre det? eller hvad? Ideen med eksemplet kan jo være for de store internet udbydere at få folk til at fravælge de små udbydere fordi en masse firmaer måske laver samme aftale så de små udbyderes kunder bliver eksluderet fra en masse websites og produkter.  Det lyder i mine ører meget forkert at dette skulle være lovligt.

Mvh.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:25

MaxJensen:

Nicolay:
Det virker næsten som om du søger noget fordi du selv har en sag hvor du føler dig forudrettet.

Og? Jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre om det forholder sig sådan eller ej.

Det betyder en verden til forskel.

Når du spørger om hjælp til hvordan du skal håndtere en sag, så er det bedst for os, der skal bruge tid på at hjælpe dig, at kende til dit udgangspunkt.

Jeg troede jo, at du havde en virksomhed, og efterspurgte hjælp til, hvordan du evt. kunne udelukke nogle kunder fra bestemte postnumnre.

Nu viser det sig i stedet, at det er din IP-adresse, som er blevet udelukket hos TV2 - det er i hvert fald sådan jeg forstår din situation nu. Og det kan jeg ikke umiddelbart hjælpe med.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 17:59

Ved handelskøb må virksomhen selv bestemme hvem de ønsker at handle med, dog forudsat at de ikke har en dominerende stilling på markedet. (oplysning er fra konkurencestyrelsen)

Ved forbrugerkøb er der åbenbart andre forhold.  Hvem husker ikke Pizza Aage der fik bøde for at næste at servere pizza for tyske og franske kunder.

www.bt.dk/krimi/pizza-aage-fik-boede-paa-5000 

Mvh

Ravn

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)