Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svensk indregistreret bil og butik i dk

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Lystrup
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

CarlTheRider:

Neeeeej-da:

CarlTheRider:
Mange - inklusiv jeg - ser misundelighed som en dårlig egenskab.

 

Naboen har en vildt fed Audi, som jeg fandeme også gerne vil ha.... Ja jeg er misundelig, men hvorfor er det en dårlig egenskab?...

 

En af os har misforstået begrebets betydning, for vi bruger det ikke på samme måde.

Åbenbart... Men må være mig der ikke ved hvad det betyder, da du jo siger mange andre har samme mening som dig.

Men hvad betyder misundelig? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Neeeeej-da:
Naboen har en vildt fed Audi, som jeg fandeme også gerne vil ha.... Ja jeg er misundelig, men hvorfor er det en dårlig egenskab?...

Selv om den gængse opfattelse er, at ordet misundelse er negativ ladet. Så bruger man også ordet som synonymt med det at ønske.  For dig er det et spørgsmål om, at du synes naboens bil er fed og du ønsker dig en magen til.

Der er jo heller ikke noget negativt i udsagnet: "Jeg misunder dig dit gode helbred". I det udsagn ligger at man ønsker at ens helbred er lige så godt som dit. 

Er misundelse så en grim ting eller ej, skal vi have et stikkersamfund mv. debateres ofte. Der grundlæggend er jo, at snydes der - så er det fællesskabet det snydes. Det er dig og mig - os alle sammen der bliver snydt. Er det i orden?

Hvis det rammer os selv er vi hurtigt oppe på barikaderne - bare se her på Amino.  Hvad er forskellen egentlig - snyderi er snyderi.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Neeeeej-da:
Men hvad betyder misundelig? :)

Hvis vi tager ordet helt bogstaveligt, så betyder det, at man ikke under personen det man man er misundelig på. Derfor er misunde et ord, jeg aldrig vil bruge. Jeg kan ikke forestille mig en situation, hvor jeg ikke under en anden person noget.

Politikens retskrivnings og betydnings ordbog skriver om ordet misunde:

"være bitter over for nogen, fordi vedkommende har noget, man ikke selv har" - en lidt blødere omskrivning af ovenstående.

Noget helt andet er, at ordet i dag bruges i flæng, og ofte bruges det omvendt, som en slag anerkendelse i stedet for det oprindelig tiltænkte. Det skal ikke undre mig, om definitionen af misundelig ændres over de næste par år, på samme måde som bjørnetjeneste er blevet det :o)

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Der er jo heller ikke noget negativt i udsagnet: "Jeg misunder dig dit gode helbred". I det udsagn ligger at man ønsker at ens helbred er lige så godt som dit. 

I min optik er den sætning det samme som at sige "jeg synes ikke, du fortjener dit helbred". Så for mig er det meget negativitet i det udsagn. Det kommer igen an på, hvordan man opfatter ordet misundelse - og det gør det meget svært at bruge ordet, da det for nogle er helt i orden og for andre bestemt ikke er i orden.

MVH

Thomas

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke misundelse dette handler om den omtalte bil er en ganske almindelig familiebil som min egen,nypris i DK vel omkring 300-350.000

Ja det med moral var vist lidt forkert udtryk, men jeg formoder i forstår hvad jeg mente

Det handler om at lejernen bevist har lejet mit lokale for ikke at betale husleje, hvis jeg nærmer mig butikken bliver jeg overfaldet og truet med tæv og skruetrækkere (har været på skadestuen ved sidste overfald). Da jeg forleden skulle aflevere et påkravsbrev for manglende betaling af husleje, undgik jeg med nød og næppe en ordentlig røvfuld da der stod en familie med små børn ved siden af som tiggede dem om ikke at gøre det foran børnene, efterfølgende blev den skruetrækker jeg blev truet med brugt til at stikke hul i 3 dæk på min bil :(

Så ja jeg er sur - meget sur

Jeg agter ikke at følge samme metoder med at punktere biler, derfor forsøger jeg at finde ud af om hendes bil er lovlig at køre i i danmark, for på den måde at ramme hende, så kan i syntes om mig hvad i vil

 jeg kunne måske også få AK81 til at overtage fordringen, men kender ikke lige nogle af dem :) (joke)

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor pokker er ordensmagten.

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

De har skam været tilkaldt 2 gange, 1. gang måtte jeg ringe 112

De kan desværre ikke gøre noget da der ikke er nogle vidner der tør stå frem, og så er det deres ord mod mit

Tilmeldt 22. Sep 08
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder jo nærmest som en scene i Rambo 4
Det ville lyde meget mærkeligt hvis ordensmagten ikke har skredet ind.

Uanset hvad så ville jeg personligt ikke gå efter den langsommelig process med at stikke hende for hendes bil fordi hun ikke har betalt sin husleje. Underlig fremgangsmåde og du får intet ud af det.

Jeg vil derimod anmelde personen for trusler og smide hende ud/opsige lejemålet for misvedligeholdelse/ ikke have betalt husleje og kommet med trusler. Du bør stå stærk i din sag.
Det nytter bare ikke at tage den anden vej og buste hende med bilen osv. Langsommelig process som ikke får din husleje retur.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

gizzza:
Det nytter bare ikke at tage den anden vej og buste hende med bilen osv. Langsommelig process som ikke får din husleje retur.

Enig - samtidig er der intet der tyder på at bilen er ulovlig. En anden ting er at nok kan man "stikke" folk til SKAT. Det er så ingen garanti for at SKAT gør noget ved det.

/Henrik

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tro mig, jeg har forsøgt at anmælde til politiet, men de kan umiddelbart intet gøre, de har givet mig det råd at lade fogeden sætte dem ud og vente de 2-3 mdr. som det tager, og så iøvrigt ikke vise mig i nærheden, da de er sikker på at jeg får en ordenlig røvfuld hvis de ser mig.

Jeg er godt klar over at det ikke giver mig husleje at stikke dem med bilen, og jeg overlever nok også de 4-5 mdr. husleje jeg taber, men jeg er temmelig vred over forløbet og at de bare kan drive deres virksomhed videre.

Jeg kan forstå at det er helt ok med bilen, og så må det jo være sådan, selvom jeg så syntes reglerne er temmelig slappe, vi burde jo så i så fald alle lave samme stund.

Jeg slutter hermed tråden

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)