Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør man vise testamentet til tvangsarvingerne?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

J. Deleuran:

Er det korrekt forstået at advokatens underskrift ikke er umiddelbar forenelig med testamentet? -

for så bliver der nok ballade -Wink da de forbigåede vil stille spgm ved rigtigheden af testamentet...

Ja - hvis ikke selve testamentet er noteret, og der måske heller ikke er vitterlighedsvidner på SELVE testamentet men på et tillæg? så tror jeg også der bliver bøvl for at sige det mildt.

Jeg kan så også undre mig over at du skriver "FORÆLDREN" som om det måske kun er EN forælder der har skrevet testamente, og den går ikke hvis de ikke har været enige om det forhold som gifte, og den ene så er afdød, så kan han ikke disponere over hele fællesarven.

Du bør nok få fat i den advokat som har skrevet noget i forbindelse med testamentet og høre ham hvordan det er tænkt (specielt hvis det kun er den ene forælder der skrev og levede ved oprettelsen

Hvordan det skal hævdes og hvorfor det ikke enten er noteret hos notarius publicus eller med vitterlighedsvidner direkte på testamentet. Det lyder ret underligt faktisk

venligst

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 01:07

Tak for svar.

Selve testamentet er udført hos en advokat, og det er også i notraialkontorets varetægt så det er offentligt tilgængeligt til brug i skifteretten.

Testamentet er udført med en advokat som vidne, og det er sammenholdt af flere sider med underskrifter hvor alt er som det skal være, der kan ikke sættes nogen tvivl på gyldigheden samt forældrens sindstilstand.

Der var kun en forældre tilbage, der havde været gift med en der ikke var de 3 børns forældre og ikke havde nogle børn selv. Vedkommende døde desværre sidste år.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:35

Det er sikkert helt i orden så - gør evt skifteretten opmærksom hvis nogen uberettiget tager værdier - og bed dem gøre det neutralt - ingen grund til yderligere ballade i familien

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:11

Nu blir det rigtigt underholdende; Jeg troede der er tale om et notartestamente, men det er

måske i virkeligheden tale om et vidnetestamente ???

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)