Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør man vise testamentet til tvangsarvingerne?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

et lille hurtigt spørgsmål vedr. arv.

Hvis vi antager at der er X antal børn, hvis eneste forældre der netop er død, har gjort at de kun får tvangsarv, og ladet resten gå til børnebørnene/oldebørn via et testamente, er det så en god ide at vise dem der får tvangsarv dette testamente før skifteretten tager over om nogle uger? Årsagen er at de er meget insisterende for at få fingrene i dette.

Der står ikke noget specielt udover hvem der får hvad og at forældren var ved sin fulde fornuft da testamentet blev lavet (Underskrevet af en advokat i særskilt dokument). 

Tvangsarvingerne vil naturligvis gøre alt i deres magt for at forhindre arven tilfalder andre end dem selv. Det er relativt store beløb, og de havde ingen interesse i denne forældre udover at tage vedkommendes penge, derfor testamentet også blev oprettet.

(Beklager den sparet information, forsøger at holde det simpelt :-))

På forhånd tak.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05

Nu er det ikke let når du ikke skriver hvor du kommer ind i billedet. Jeg ville ikke vise tvangsarvinge noget med mindre der som kurator eller andet har en opfordring fra testamentet til det. Jeg forstår du sidder med testamentet siden du spørger så derfor - kunne du være kurator eller lignende.

Hvis det er dig tvangsarvingene lægger pres på, så bare sig roligt, at testamentet er i skifteretten og de får besked derfra. Jeg går ud fra testamentet er noteret eller som minimum aflagt med fuldt gode vidne underskrifter, så ivrige tvangsarvinge ikke kan ændre noget i alle fald

Bare sid på det og tal med skifteretten hvis du er kurator, om at du presses for at fortælle noget, og hør hvad der sker nu

vh

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 21:12

Nu er det ikke let når du ikke skriver hvor du kommer ind i billedet. Jeg ville ikke vise tvangsarvinge noget med mindre der som kurator eller andet har en opfordring fra testamentet til det. Jeg forstår du sidder med testamentet siden du spørger så derfor - kunne du være kurator eller lignende.

Hvis det er dig tvangsarvingene lægger pres på, så bare sig roligt, at testamentet er i skifteretten og de får besked derfra. Jeg går ud fra testamentet er noteret eller som minimum aflagt med fuldt gode vidne underskrifter, så ivrige tvangsarvinge ikke kan ændre noget i alle fald

Bare sid på det og tal med skifteretten hvis du er kurator, om at du presses for at fortælle noget, og hør hvad der sker nu

vh

Tak for svaret.

Jeg er gift med et af børnebørnene og har de 2 oldebørn der også står i testamentet. Vi har på ingen måder interesse i at gøre nogen sure, men det er desværre sådan at de 3 parter er nogle sørgelige individer og forældrens beslutning er taget på baggrund af deres dårlige behandling af denne. Det er trist men det sidste ønske var at de fik så lidt som muligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:36

Og det er jo forældrenes klare ønske at generationen din kone tilhører skal arve nu - men jeg synes absolut ikke du som gift med en af de der så arver mere på bekostning af din kones forældre, skal fortælle forældrene det. Overlad det trygt til skifteretten. Du vinder intet ved at escalere en konflikt eller gi dem mere forberedelsestid - 

Vær venlig og høflig ligemeget hvad de andre måtte være og overlad det helt til skifteretten som jo så har testamentet

vh

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 21:44

Cookie:

Og det er jo forældrenes klare ønske at generationen din kone tilhører skal arve nu - men jeg synes absolut ikke du som gift med en af de der så arver mere på bekostning af din kones forældre, skal fortælle forældrene det. Overlad det trygt til skifteretten. Du vinder intet ved at escalere en konflikt eller gi dem mere forberedelsestid - 

Vær venlig og høflig ligemeget hvad de andre måtte være og overlad det helt til skifteretten som jo så har testamentet

vh

Der er vi enige. Jeg blander mig også udenom, vi er naturligvis gift og dermed arbejder vi sammen om alt, så jeg spurgte her for hende :-)

Tak for svar. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:52

Det er et nærmest uløseligt spørgsmål du stiller og det er let at gribe til den store moralske krabask - og ligeså let at gribe forkert;

arveladerne er vel dybest sem dem der bedst kan skønne over hvad der skaber mindst mulig fortrydelse, surhed og sommetider smerte - i det lange løb...

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 22:04

Advokat Jacob Berner Rue:

Det er et nærmest uløseligt spørgsmål du stiller og det er let at gribe til den store moralske krabask - og ligeså let at gribe forkert;

arveladerne er vel dybest sem dem der bedst kan skønne over hvad der skaber mindst mulig fortrydelse, surhed og sommetider smerte - i det lange løb...

Ja det er bare hvordan man griber det bedst an... vi var ikke bevidste om testamentets indhold før i dag efter begravelsen og sagde straks der forelå et sådan, da de begyndte at tømme boet for værdier + tage bil mv. og direkte være ubehagelige og nedladende overfor alt og alle. Det er eskaleret en del og typerne er desværre nogle sørgelige nogle der gerne bruger hele deres løn på SMS/opkalds chikane.. men fred være med det, vi gider ikke tage stilling til noget som helst, vi lader bare skifteretten gøre deres arbejde og så forholder vi os passive som nu.

Grunden til vi ikke giver arveafkald, er at vi ved det pinte vedkommende en del at arven skulle gå til de 3 børn, der ikke just havde været de mest artige og venlige af slagsen overfor forældren... tværtimod og det respekterer vi fuldt ud.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:19

Det er virkelig en situation der stiller krav til ens menneskelige modenhed - men det ser ud som om du mestrer det...Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09

Du kan vel godt finde ud af hvornår sagen kommer i skifteretten og tidligt fortælle dem, at du lidt frygter, at børnene som kun skal have tvangsarv tømmer visse værdier ud - så der ikke skal være problemer med at få dem rigtigt placeret senere. I princippet bør de ikke ha tilgang til værdierne i sådan en situation her, men det sker jo man af praktiske årsager lader f.eks. børn have en del adgang til boet. Det er dog så vidt jeg ved, ikke korrekt, og du kan godt tage en fortrolig kontakt til skifteretten og fortælle hvis du mener der tømmes værdier - Boet skal ligge urørt indtil skifteretten har talt

vh

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:22

Morten Aagaard:
Der står ikke noget specielt udover hvem der får hvad og at forældren var ved sin fulde fornuft da testamentet blev lavet (Underskrevet af en advokat i særskilt dokument). 

Er det korrekt forstået at advokatens underskrift ikke er umiddelbar forenelig med testamentet? -

for så bliver der nok ballade -Wink da de forbigåede vil stille spgm ved rigtigheden af testamentet...

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)