Hej og tak for hurtige og gode svar på Amino. :) jeg har lige startet en lille import virksomhed og er nu nået til hvordan de praktiske ting skal fungere. så ville jeg høre hvordan det typisk fungere og bedst kan betale sig med hensyn til levering af importerede varer til butikker. eksempel: man får lavet 5 aftaler med 5 forskellige belliggende butikker der skal have leveret hvad jeg importere.. hvordan gør man det så nemmest og billigst? jeg tænker i forhold til når man henter tingene hjem.. importere man direkte til deres adresse, så speditørfirmaet eller posten levere det der, eller plejer man at få det hele hjem til lager eller lejlighed og så få det sendt ud derfra? det også i forhold til hvordan papir, faktura osv kommer ud den til både mig og butikken hvis jeg skriver deres adresse. jeg håber spørgsmålene giver nogenlunde mening, men det er bare i bund og grund de forskellige muligheder når man importere, jeg godt kunne tænke mig at høre noget om. håber at høre fra nogen der kender noget til det :) KH Tobias |
Rent praktisk, så er det nok smartest, at du får det hjem til dig eller på lager, så du kan tjekke at produkterne er iorden. Så ved du også, at det du sender ud til kunderne er iorden...
En af de største ulemper ved at sende det direkte er, at afsenders adresse ofte vil fremgår (afhænger selvfølgelig af afsender land), og dermed kan dine kunder gå direkte. Og det vil mange gøre, hvis de ser en mulighed for, at de kan spare nogle penge...