Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import direkte til butikker?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for hurtige og gode svar på Amino. :)

jeg har lige startet en lille import virksomhed og er nu nået til hvordan de praktiske ting skal fungere.

så ville jeg høre hvordan det typisk fungere og bedst kan betale sig med hensyn til levering af importerede varer til butikker.

eksempel:

man får lavet 5 aftaler med 5 forskellige belliggende butikker der skal have leveret hvad jeg importere.. 

hvordan gør man det så nemmest og billigst?

jeg tænker i forhold til når man henter tingene hjem.. 

importere man direkte til deres adresse, så speditørfirmaet eller posten levere det der, eller plejer man at få det hele hjem til lager eller lejlighed og så få det sendt ud derfra?

det også i forhold til hvordan papir, faktura osv kommer ud den til både mig og butikken hvis jeg skriver deres adresse.

jeg håber spørgsmålene giver nogenlunde mening, men det er bare i bund og grund de forskellige muligheder når man importere, jeg godt kunne tænke mig at høre noget om.

håber at høre fra nogen der kender noget til det :)

KH Tobias 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rent praktisk, så er det nok smartest, at du får det hjem til dig eller på lager, så du kan tjekke at produkterne er iorden. Så ved du også, at det du sender ud til kunderne er iorden...

En af de største ulemper ved at sende det direkte er, at afsenders adresse ofte vil fremgår (afhænger selvfølgelig af afsender land), og dermed kan dine kunder gå direkte. Og det vil mange gøre, hvis de ser en mulighed for, at de kan spare nogle penge...

Fra Stuttgart, Tyskland
Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:16
Enig med Morten her.
Det er dog ofte muligt at få speditører til at "neutralisere" godset inden levering, altså ved at fjerne synlige beviser på afsender. Der findes også kurerfirmaer der tilbyder dette, når partierne/importen ikke er så stor, der er risikoen dog større for at de glemmer det end en speditør.
Men ellers er det jo naturligvis vigtigt at varerne er i orden når de kommer frem til kunden, og det sikres vel bedst ved at du kvalitetschecker dem inden levering.
Fra København
Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:58

tak for svar, 

ja jeg kan godt se hele pointen i at få det hjem først. 

det godt få sådan nogen ting på plads inden man rigtig går igang.

i øvrigt er jeg også ved at lave hjemmeside og så kom jeg til at tænke på hvad man sådan "juridisk" gør under "betingelser"?

er der nogen garantier jeg skal give som er lovpligtige ved en lille import virksomhed.? 

skal jeg kunne tage varer tilbage hvis ikke butikken kan sælge dem?

skal butikken og jeg skrive en lille kontrakt? 

eller er det bare op til mig selv at skrive betingelserne?

også så noget som betaling til mig. skal jeg oplyse på hjemmesiden om det er kontant, check, netbank, dankort eller allesammen osv?

ved det er mange spørgsmål, men det hjælper bare virkelig meget med så gode svar herinde :)

tak

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)