Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat vil tage mine maskiner som pant, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 591
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

jeg er i den udheldige situation, at vi for 2 år siden var ude og rejse og i den tid hvor jeg havde 2 ansatte gik det helt i stå, og nu mangler jeg at betale restskat fra 2010.

oprindeligt 200.000 kr. nu er vi nede på 100.000 kr. og jeg kan godt nå at få det betalt indenfor max 6-8 mdr mere, menskat vil ikke mere og de vil hente mine maskiner sadan jeg ikke kan drive virksomheden, jeg har prøvet alt med lån, ingen vil låne mig penge selvom jeg selv vil køre ca 3-500.000 ind det sidste halve år.

mit problem er mine kone er på su så jeg skal klare hus bil osv så derfor ingen vil låne mig penge selvom de kan se jeg har kontrakter og masser at lave

har sagt indenfor 14 dage kan hun få yderlige 50.000 kr. hvis ikke hun tager mine maskiner

hjælp hjælp hvad gør jeg

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

selvstændig38:
har sagt indenfor 14 dage kan hun få yderlige 50.000 kr. hvis ikke hun tager mine maskiner

Først og fremmest. Lad være med at love noget som du ikke kan holde. Kan du klare de 50.000 kr. så bør der være en god chance for at få en aftale i hus.

Du ved nok bedst selv at det ikke er uden grund når SKAT vil tvangsfuldbyrde et pant. Det gør de kun, hvis tidligere indgåede aftaler ikke er overholdt. Så er der op af bakke for dig.

Mit bedste bud er at søge professionel hjælp hos en revisor. Få hurtigt sat et realistisk budget op for hvad din virksomhed kan generere og hvad du så efterfølgende kan betale SKAT. Det koster penge at bruge en revisor, men for de penge er en del af varen revisors troærdighed og signalværdi overfor SKAT om at du tager problemet seriøst.

Det vigtigste er for dig at gribe om nælden nu. Lån mv. er svære at få med kort varsel - så sats hellere på at overbevise SKAT om din virksomhed har en fremtid.

/Henrik

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:44

Har mange erfaringer med SKAT, og dem skal man sgu holde sig gode venner med..

A: Få fat i banken
A1: Få lavet en vækst kaution hvis muligt
A2: Snak med banken om at låne dig penge hvis A1 ikke virker.

B: Snak med SKAT - vær venlig og giv dem hvad de vil have
B1: SKAT ved godt at du ikke kan rejse pengene hurtigt, derfor indgå et forlig med dem - men som Henrik siger, så lov aldrig mere end du kan holde, hvis det ser urealistisk ud i DERES øjne, er det sandsynligvis urealistisk.
B2: Arbejd igennem

C: Lad være med at låne penge af andre end banken, gør du det - får du sikkert klippet fingre af eller andet.

D: Du skal endelig ikke tro, at SKAT er gode at skylde penge - jeg har selv haft 7 års mareridt med dem, fordi jeg før min tidligere konkurs skyndte mig at  betale alle de private investorer - og tænkte at "Skat kan man ALTID handle med..." No way - SKAT er de værste... Min tidligere 400k gæld var vokset til 2.8M før jeg langt om længe fik sagen ordnet, og alting trækkes i langdrag - så din gæld kan KUN vokse i den situation...

Hold dig ALTID gode venner med Skattebassen - for ellers går det dig ilde...

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 11:46

Umiddelbart synes dit indlæg og mangle nogle informationer, da jeg ikke tror Skat vil hente dine maskiner, såfremt du i løbet af 14 dage kan betale kr. 50000,-. Men som andre skriver skal du ikke love Skat mere end du kan holde.
Jeg kan ikke helt forstå af dit indlæg om Skat har gjort udlæg i dine maskiner eller det er det skridt de vil foretage. Er det det sidste tager de jo ikke dine maskiner, men sikre sig før andre.
Ofte kommer de problemer du er i ikke alene. Desværre bliver undertegnede ofte kontaktet, når problemerne er låst fast, måske kan dine udredes før du når der til.
Du er velkommen til at kontakte mig på 98311022 for yderlige uddybning.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)