hejsa
jeg er i den udheldige situation, at vi for 2 år siden var ude og rejse og i den tid hvor jeg havde 2 ansatte gik det helt i stå, og nu mangler jeg at betale restskat fra 2010. oprindeligt 200.000 kr. nu er vi nede på 100.000 kr. og jeg kan godt nå at få det betalt indenfor max 6-8 mdr mere, menskat vil ikke mere og de vil hente mine maskiner sadan jeg ikke kan drive virksomheden, jeg har prøvet alt med lån, ingen vil låne mig penge selvom jeg selv vil køre ca 3-500.000 ind det sidste halve år. mit problem er mine kone er på su så jeg skal klare hus bil osv så derfor ingen vil låne mig penge selvom de kan se jeg har kontrakter og masser at lave har sagt indenfor 14 dage kan hun få yderlige 50.000 kr. hvis ikke hun tager mine maskiner hjælp hjælp hvad gør jeg |
selvstændig38:har sagt indenfor 14 dage kan hun få yderlige 50.000 kr. hvis ikke hun tager mine maskiner
Først og fremmest. Lad være med at love noget som du ikke kan holde. Kan du klare de 50.000 kr. så bør der være en god chance for at få en aftale i hus.
Du ved nok bedst selv at det ikke er uden grund når SKAT vil tvangsfuldbyrde et pant. Det gør de kun, hvis tidligere indgåede aftaler ikke er overholdt. Så er der op af bakke for dig.
Mit bedste bud er at søge professionel hjælp hos en revisor. Få hurtigt sat et realistisk budget op for hvad din virksomhed kan generere og hvad du så efterfølgende kan betale SKAT. Det koster penge at bruge en revisor, men for de penge er en del af varen revisors troærdighed og signalværdi overfor SKAT om at du tager problemet seriøst.
Det vigtigste er for dig at gribe om nælden nu. Lån mv. er svære at få med kort varsel - så sats hellere på at overbevise SKAT om din virksomhed har en fremtid.
/Henrik