|
Det kedelige ved denne kunde, er at det tilsyneladende er en del af hans levevej at svindle folk, eftersom han på ca. samme tid løb fra regningen ved en anden Amino bruger samt allerede står registreret i RKI som skyldner til flere kreditorer. Det morer mig endvidere at personen tidligere på året svinede en tredje amino bruger til i en tråd, for at sende spam ud, og så selv lever på denne måde - det er vist mangel på moral så det vil noget :) Så min pointe er at selvom Amino er et vidunderligt sted og der er masser af ærlige og dygtige iværksættere her inde, så er der desværre også enkelte brodne kar der skal ødelægge det for de andre. Tænk jer om en ekstra gang før i handler med folk, i hvert fald hvis det er på kredit :) |
Handel med Amino brugere
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
|
Desværre var det først efter at det hele var gået i hårknude at jeg tjekkede hos RKI og så at han stod med en gæld på 38.000 til blandt andre TDC og JyskeBank. Men så har man jo blot (endnu engang) lært at flinke folk kan være nogle trælse fuskere. Forudbetaling kan være vejen til at undgå sådanne problemer fremover. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Vi har nu aldrig haft specielt dårlige erfaringer med Amino brugere, tværtimod synes jeg, vi har fået et par nye kunder af det. - Vi har dog jævnligt nogen kunder, der løber fra regningen og den værste til dato var en fyr som bestilte en hel del boblekuverter og gav indtryk af at skulle bruge mange flere. Fordi det var en lidt større ordre, kørte Jakob (min mand/direktør i firmaet) personligt med ud og afleverede dem, trykkede mandens hånd, var med inde og drikke en kop kaffe osv.. 14 dage efter da betalingen skulle falde, så vi ingen penge på kontoen.. Vi ringer så til manden - Og så påstår han, at han ikke aner hvad vi taler om, han har aldrig bestilt eller modtaget nogen kuverter og han har aldrig set eller talt med Jakob - Og da Jakob selv har afleveret dem (og ikke fået kvittering) havde vi ingen beviser for, at hans påstand var usand... Vi blev selvfølgelig sure og henvendte os hos vores advokat et par uger senere, som så kunne fortælle, at firmaet var gået konkurs og der var ingen penge at hente.. 3-4 uger senere ringer manden igen og bestiller samme mængde kuverter - fra et nyt firma han lige har startet... Det er eddermame flabet!!!! (Vi bad ham selvfølgelig om at ********** ... finde et andet sted at snyde sig til sine varer) |
|
Jeg mødtes også med vedkommende der snød Anders og mig, og havde på forhånd haft kontakt med ham via chat i et par måneder, så jeg havde aldrig drømt om at han var en svindler. Ligesom i jeres situation viste det sig dog at forholde sig anderledes - ham her har dog ikke været flabet nok til at kontakte os igen efterfølgende :) |
|
Men når det så er sagt, så er der mange gode ting ved at stole på folk. Det kan være man brænder sig en gang i mellem, men et optimistisk livssyn og venlighed mod andre, kommer man nu langt med. Dbh Martin |
Det har du ganske ret i, der er jo brodne kar overalt, det værste i denne her sag var sådan set at vi havde snakket en del med manden på #amino på irc.freenode.net og vist begge havde fået et godt indtryk af ham, så er det ekstra træls når man tager fejl af folk på den måde og bliver røvrendt. |
|
Jeg har heldigvis kun haft positive kontakter på Amino, og har både købt, solgt og skabt nye relationer. Men har man med større handler at gøre, så skal man altid prøve at søge lidt informationer om virksomheden inden. Derfor kan det være en god idé at hente virksomhedens regnskab hos CVR, inden en aftale underskrives. Det koster sølle 37 kr., som kan være rigtig godt givet ud. Ved personlige firmaer er det dog lidt sværere, så der må man tro på sin mavefornemmelse. Fordelen er dog, at personlige firmaer hæfter i resten af personens levetid, så du kan i princippet indhente pengene indtil manden dør. Her er aftale med RKI en rigtig god idé. |
Som du selv siger er det noget bøvl med enkeltmandsvirksomheder til tider. Jeg er selv kunde hos NN markedsdata (tidligere TDC Forlag) hvor jeg kan hente alle de regnskaber ud som jeg lyster) og det er jo meget smart. Angående at gælden ikke forældes (det gør den ikke hvis man har en dom på det og med faste (kan ikke lige huske hvor ofte) intervaller rykker for den) hjælper det ikke så meget hvis vedkommende ingen penge har og ikke har udsigt til at komme til penge. Man kan som bekendt ikke plukke hår af en skaldet. |
|
SHIT!!! Jeg bliver sgu helt nervøs nu! Hvordan tjekker man op på en person - om han eller hende er registrert i RKI? Hvad koster dette - er det noget i gør hver gang osv? Hos os på www.Billigtryksag.dk har vi ca. 650 - 700 kunder om ugen - det tager meget lang tid at tjekke hver enkelt op, hvis man skal ringe til RKI? Hvad gør i andre af procedure. Med venlig hilsen Mikkel K. |
|
Vores inkassobureau har anbefalet os at benytte Debitorregistret i stedet, der er en del mindre men dog også meget billigere (under 40 kr. pr. klip eller et årsabonnement der er meget billigere end Experian''s). |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
Bliv gratis medlem