Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Angst ved opstart som iværksætter

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederiskberg/København
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ikke snart har jeg sat det sidste punktum i min forretningsplan, plan over mine ideer og hensigter ang. konceptet og tegnet de sidste skitser til designet på netsiden, at jeg kan mærke en kommende angst for alt! Angsten for fiasko, angsten for ikke at slå til i min egen drøm selvom jeg tror 110% på min ide og ved den bliver en succes (for ellers starter man jo ikke) men alligevel er jeg blevet bange .. Mest bange fordi det nu kan blive til virkelighed og ikke bare en drøm mere også selvom jeg ved denne drøm kræver en arbejdsuge på 100 timer + :) og mere til (sagt på en anden måde: Hårdt arbejde og intet bare er lige til! )

Er det bare mig som har det sådan eller er dette normalt , har i andre også følt det sådan inden i gik i luften med jeres drøm ??

og hvilken tanker har i ellers gået med ??

Skriver dette da jeg rigtig godt kunne tænke mig at mødes med en anden/andre iværksætter kvindelige som mandlige til en snak om alt det der sker inden/når drømmen er blevet til virkelighed fra eventuelt start (før start) til succes. Ikke fordi jeg vil stjæle nogle af jeres ideer eller har andre bagtanker vil bare kunne mødes med nogle med en god snak om det at være IVÆRKSÆTTER og de ting der følger med ..

Bor i København så nok nemmeste at mødes med andre folk herfra også

Send el skriv jeres mailadr. hvis i er intr i at mødes over en kop kaffe en dag

Mvh LineE 30 årige kommende kvindelig iværksætter Smile

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 23:13

hej Line !

Ja du kan tro jeg kender det. jeg er færdig med min forretningsplan, har lavet diverse budgetter, været på iværksætterkursus osv. Mangler bare at komme i banken. Men tvivlen nager, er det nu det rigtige, går det mon og har det hele været spildt arbejde fordi jeg måske ikke får et lån ? så nu kører jeg rundt i forretningsplanen igen og retter små ligegyldige detaljer. He, he Nå men man må jo videre.  Held og lykke med dit projekt.

mvh ulven

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:23

Det tror jeg er helt normalt. Du bliver bare nødt til at fokusere på det du vil, få det systematiseret så du ikke skal arbejde dig helt ned, 100 timer lyder lidt rigeligt faktisk.

Men ellers, du må tage det skridt for skridt-  forhåbentlig ha økonomi til ikke at tjene så styrtende de første måneder eller halvår - for det tager tid før ting ruller ofte, MEN - det er ikke en fiasko - ikke en gang hvis det til slut ikke lykkes. Bare du har klare planer, gør ting ordentligt og reelt, og ikke skaber problemer for dig selv med gæld der ikke kan overskues, så er det ikke en fiasko, uanset hvad. Du forfølger en drøm OG en plan - hvis ikke du gjorde det, ville du kunne bebrejde dig selv.

Vær stærk - arbejd og vær stolt - og forhåbentlig - ha opbakning hos familie, mand, veninde kæreste or whatever - eller er det ikke så let

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 23:39

Jeg kæmper også selv med det, så jeg vil gerne forklare hvordan jeg håndterer det - det bliver måske en anelse dybt.

Først og fremmest kan jeg ret godt lide at være mig - og jeg vil altid kunne tilgive mig selv, hvis det går galt. Jeg ser ikke på min angst som en irrationel stopklods, men som noget, der passer på mig. Så når nogen prøver at forklare mig, at der ikke er noget at være bange for - at jeg intet har at miste - så er jeg lidt uenig, for frygten er for mig meget rationel og velbegrundet. 

Jeg håndterer det ved at blive bevidst om, hvad jeg frygter at miste - jeg skriver det ned. Derefter skriver jeg for hvert punkt ned, hvad jeg så vil gøre hvis/når jeg mister det. Det munder ud i en slags plan B. Det største jeg har at miste er som oftest min drøm om, at min idé bliver til noget. Men drømme har og får jeg mange af, så hvad fa'n ;)

Derudover skriver jeg, hvad jeg med sikkerhed beholder - og afgør om det jeg risikere at miste er noget jeg kan undvære.

Det der tilbage står på papiret gør tingene meget mere håndgribelige og jeg finder mig selv tryg nok til at tage en chance.

Håber ikke det er for dybt og håber at du eller andre kan bruge det til noget :)

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 23:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Line!

Velkommen ombord :-)

Det lyder jo sindssygt spændende, det du har gang i - og det er jo helt perfekt, at din tro på din idé er så stærk. Det får du brug for at få succes!

Nu sidder jeg selv i USA og driver virksomhed, men du er meget velkommen til at sende en mail til mig på tokeAngelbillysbilling.com, så kan jeg sende dig min bog Den geniale iværksætter - der beskriver jeg, hvordan jeg selv havde det, da jeg startede - hvis du vil læse et udsnit af den, kan du finde en gratisudgave på www.dengeniale.dk - derudover er der en masse gode tips og råd om det at være iværksætter og tjene penge ved det.

Mange hilsner

Toke Kruse 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:04

jeg er ikke sådan angste men ved det skal lykkes nok da man hele tiden forsætter sætter sine udgifter bolig og mad og spare over alt indtil det lykkes at spare på sine private udgifter gør man ikke behøver super succes fra start så behøver du ikke tjene 20.000 kroner hver måneden men kan måske nøjes med 3000-4000 kroner

en god ide er da ville knokle hele tiden men man skal heller knokle så meget at livet er surt så lidt fritids fornøjelser skal man da have bare man tænker over det ikke koster de vilde kroner for ellers skal man jo tjene en masse kroner

en god ide vis vil have en vis en indtægt beholde et fast job 9-16.00 jobs og par timer efter arbejde lave sit iværksætter projektet men der behøves knokle med det for at have råd til sine udgifter da man har en indtægt nu .

jeg føler dog også en gang imellem det er hårdt men så tænker man på alle de positive ting så får man mere energi

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 13:14
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:17

Vi, eller rettere sagt min husbond, har lige ovetaget den virksomhed hvor han har været ansat i næsten 30 år. Generationsskifte....

Der er gået 1½ år med at få det hele på plads, me div. forhindringer undervejs, dødsfald bl.a. !

Lige op til "nu skal det være" var jeg så "heldig" at blive fyret.... Endnu en forhindring, som satte projektet på stand-by til vi fik regnet på de nye økonomiske omstændigheder, talt med bank osv.

Nu er det hele så i gang...... Og det er vildt angstprovokerende ikke at vide hvad vi har at gøre godt med fremover.

Det bliver IKKE nogen dans på roser.
Der bliver ikke meget til tant og fjas.
Der bliver sikkert ikke ret meget ferie fælles i år.

Men vi er gået ind i det med meget åbne øjne og sind - ved at det kan gå helt ad helvede til, men TROR på det.

Hvis ikke man er realistisk, tænker på hvad man vil/skal i værste fald, så skal man lade være.

Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:40

Hej Line

Check ham her ">

, det vil helt sikkert inspirerer dig til at nå dine mål.

Har selv et webshopprojekt igang og har som du fået lidt nerver, efterhånden som projektet skrider frem.

Hvis du finder linket interessant, kan du lige maile mig på vestergaard@anarki.dk.

Venlig hilsen

Troels

Fra Frederiskberg/København
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:06

Hej alle sammen

Tusind tak for jeres svar som jeg alle mere eller mindre har taget til mig :-) Det er dejligt at vide at denne følelse er helt normal og der er andre der ude og i tog tid til at svare :)

Det skal siges at jeg stadig tror 110% procent på min ide ( og hele tiden har gjort det) og ved den bliver en succes efter mine måleforhold men til det vil jeg også sige at jeg også er realistisk og/eller fornuftig ved at jeg vælger at beholde mig nuværende job og konceptet i første omgang "bare" er på hobbybasic som jeg starter med at se det og når det bliver en succes, så jeg kan leve af det, vil jeg stoppe i det andet job.

Har også planer om at uddanne mig videre som markedsføringsøkonom som i og forsig også kan bruges ved iværksætteri og at man altid kan bygge videre på denne uddannelse, så man har noget at falde tilbage på eller en plan B som nogle nok vil kalde det men den har jeg hele tiden haft i tankerne, da jeg synes det mest fornuftige er altid have andre muligheder, hvis det andet ikke skulle blive som man ønskede  ( selvom det selvf. gør det ;) eller bare bliver træt af at være sin egen herre. Mener at være fornuftig er jo aldrig dumt ..

Har mange ideer og koncepter jeg synes der kunne være gode at få prøvet af i mit hoved ;) men valgte netop dette koncept  b.la fordi der i starten ikke behøves at indskydes mange penge i det, så det eneste der kommer til at koste meget er min fritid men det er mine venner/familie fuldt med på da de bakker mig 100% op ..  og synes min ide er fantastisk .. Så det er ikke der den er gal fra det er mere min egen opbakning.og selvfølgelig også fordi jeg kan se der er et marked for det.

Endnu engang tusind tak for jeres svar Smile

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)