Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi SKAL bande noget mere...

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Kære Aminoer. Jeg syntes, at der er en kedelig trend som spreder sig. I biograf reklamer, tv, aviser og nu også på Amino. Det er nærmest legalt at bande, benytte seksuelle udtryk og bruge engelske gloser til at understøtte dette. Hvorfor er det så vigtigt? Hvad er din holdning? De bedste hilsner fra Maibritt

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

At bande er som alt andet: brug det med omtanke, så er det et legitimt værktøj; brug det uden omtanke, og det er støj.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at forsøge og ødelægge præmissen for dit indlæg, kan jeg bare ikke lade være med at tænke, når jeg ser dit indlæg og lignende - om det er relevant?

Om du kan lide det eller ej, så har sproget umiddelbart sit eget liv. Hvis du ikke vil bande, lader du bare vær og vice versa. Min pointe er, at disse diskussioner er "pretty pointless". Smile

MEN for diskutionens skyld; synes jeg personligt, at det er ærgeligt, at så mange engelske ord sniger sig ind. Vi har rigeligt med ord i det danske sprog, som sagtens kan udfylde opgaven. 

Jeg tror de danske ord går tabt, fordi vi ser så meget engelsk talende tv i dag. Og hvis du samtidig ikke læser en af de mere seriøse aviser, eller besøger dine bedsteforældre ofte nok, hvor skal man så høre alle de danske ord henne?

Fra København
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan huske en reklame, hvor de sagde fuck… Det irriterede mig grænseløst. Det minder mig lidt om dem, som tror at alle unge siger ''nice'' eller ''svedigt'' i hver sætning.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sproget har sit eget liv, men det er sundt at undre sig over retningen. Jeg mener, at emnet er yderst relevant og ønsker heller ikke at lyde hellig. Måske nærmere skærpe opmærksomheden på vores formidling og virkemåder i sproget.

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det minder mig om denne overskrift, jeg så i Ekstra Bladet´s online version i dag: Fuck, hvor er hun gudesmuk.

Jeg synes personligt at det lyder grimt, og minder mig om sent udviklede teenagere med manglende sprogkundskaber, der prøver at udtrykke sig, eller gerne vil virke seje. Jeg skal være den første til at indrømme at jeg, til tider selv falder ind under den jargon.

Jeg har osse bemærket at visse fremtrædende aviser, tillader sig at give div. personer grimme og nedværdigende øgenavne, som om at de har ret til at håne, og det er ofte så slemt at det ryger direkte under offentlig mobning.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Især det med overskrifter - her rammer du noget som er meget centralt. For hvordan tiltrækker vi opmærksomhed - kunn jo lave en overskrift der handler om at sprede ben eller fuck Helle, ja så er der flere læsere, flere der køber aviser eller svarer på amino indlæg.

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke et Teleselskab som nu forsøger at signalere, at vi skal tale ordentligt??

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

ztrong:
kunn jo lave en overskrift der handler om at sprede ben

Haha den må jeg vist tage på mine skuldre.

Jeg forstår ganske enkelt ikke den harme der er over det dejlige krydderi der er i sproget. Brug det med fornuft, så er det en fantastisk måde til at skabe opmærksomhed og til at udtrykke sig på.

Bandeord er jo fantastisk til at udtrykke følelser på.... for mig nogle gange bedre end dansk ord. Da jeg i weekenden hamrede mig og fingeren, var det skønt at kunne råbe av for helved.... er selv overbevist om at det havde gjort endnu mere ondt, havde jeg råbt av for søren :)

Da jeg var knægt var ting "konge" og "garvet" (vestjylland :)), i dag er det swag og nice. Spændende udvikling og jeg har da virkelig svært ved at blive harm over det.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I mit blogindlæg om bandeord og kunderelationer argumenterer jeg for, at man kan forbedre sit salg væsentligt ved at undlade at bande.
I forkortet form lyder argumentet:

Nogle mennesker føler sig frastødt af bandeord - andre ikke.
De der følger sig frastødt er et skridt længere fra at købe noget af dig.
De, der ikke føler sig frastødt af bandeord, føler sig heller ikke frastødt af, at du udelader dem.
Derfor taler du til en bredere gruppe uden bandeord - og dermed har du flere at sælge til.

Og så er der selvfølgelig undtagelser.
Hvis dit produkt entydigt henvender sig til en målgruppe, hvis kultur foreskriver bestemte eder og forbandelser, skal du selvfølgelig matche dette.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)