Jeg ville sådan set gerne hjælpe, men jeg har pt ikke lige adgang til andet end GIMP og den slags, der er fontene jo noget forskellige fra Apples og C5.
Hvilke fonte du har installeret på din computer har ikke så meget at gøre med om det er en Apple eller ej. Mangler du en font i Gimp på en PC, så finder du den bare og installerer.
Gimp er et fotoredigeringsværktøj lavet til pixelpusherne. Et logo, der skal bruges andre steder end på nettet laver man som oftest i Illustrator, der er en del af Adobe Creative suite. Illustrator er kongen til vektorgrafik.
Jeg sagde jo NETOP, at jeg ikke har de rigtige værktøjer.. Hvad kunne du ikke forstå i min sætning?
Jeg har arbejdet med illustrator, GoLive! mv, men de er rasende dyre at købe- jeg er bare god til at få mest muligt ud af det, jeg har til rådighed. Engang lavede jeg et julesangshæfte i noget microsoft-noget, det bestod af et foldet a4 ark, der så skulle sprættes op i to sider. Kreativ kan være på flere måder. Min underviser var da ved at... Nå ja han jublede. Han syntes det var sjovt med folk, som mig- der tænker ud af kassen.
Det første er, at der er mange farver og mange skrifttyper og et ubeskåret billede - alle elementer, som de fleste designere ville græmme sig over at bruge. Husk at "Less is more"!
Generelt er jeg dog enig i du bør finde en logodesigner, som kan hjælpe dig med at få det til at sige det du vil, uden at det bliver rodet.
Mvh Daniel Nielsen - marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing
Jeg er enig med de fleste andre.. du bør få en designer til at lave det.. Fx tage kontakt til nogle af dem som har lavet forslag til logo her i debatten..