Bliver man straffet for at flytte indhold fra ét website og direkte over på et andet, hvor teksten på det oprindelige site selvf. bliver slettet?
Pt. har vi nemlig et domæne stående (danshop.dk) som blot peger videre til et andet (danhost.dk/webshop). Planen er at alt indholdet fra danhost.dk/webshop skal flyttes over på danshop.dk som der efterfølgende skal arbejdes på vedr. SEO.
Min tanke ligger på, at Google jo allerede har registreret indholdet som værende knyttet til det første domæne, så vil der blive problemer ved at det samme indhold også bliver registreret på det andet domæne? Eller kan Google godt se at teksten blot er flyttet og at det som sådan ikke er en kopiering af en andens indhold?
Jeg håber meget at der er en her der kan give et brugbart svar, så vi kan undgå at lave en fejl der rammer vores SEO.
Husk at melde flytningen i Google webmaster værktøjet.
Medmindre det er MEGET indhold der skal flyttes, så overvej at få omskrevet alle tekster, og så have to sites i starten. Når det nye site så begynder at ranke, så kan du overveje at redirecte de gamle urls til de nye.
Som Patrick anbefaler: Brug 301 redirect. Hvis i ikke selv har 100% styr på det, så grib fat i en som har, ellers er der god chance for, at i mister betydelig ranking.
Medmindre det er MEGET indhold der skal flyttes, så overvej at få omskrevet alle tekster, og så have to sites i starten. Når det nye site så begynder at ranke, så kan du overveje at redirecte de gamle urls til de nye.
Hej NY,
Man skal ikke melde flytningen hvis det ikke er til et andet domæne. Her er det internt på siden, som jeg forstår det :-)
Hej NY,
Man skal ikke melde flytningen hvis det ikke er til et andet domæne. Her er det internt på siden, som jeg forstår det :-)
Pt. har vi nemlig et domæne stående (danshop.dk) som blot peger videre til et andet (danhost.dk/webshop). Planen er at alt indholdet fra danhost.dk/webshop skal flyttes over på danshop.dk som der efterfølgende skal arbejdes på vedr. SEO.
Jeg læser det som om at det er to forskellige domæner. Jeg forstår at forvirringen skyldes det første citeret (Indtil fed).
Indholdet skal flyttes fra ét domæne til et andet domæne, så hvad jeg kan forstå skal vi sørge for at melde flytningen af indholdet (bemærk det kun er det indhold, der omhandler webshop-løsningen og ikke andet tekstindhold fra danhost.dk).
Indholdet skal flyttes fra ét domæne til et andet domæne, så hvad jeg kan forstå skal vi sørge for at melde flytningen af indholdet (bemærk det kun er det indhold, der omhandler webshop-løsningen og ikke andet tekstindhold fra danhost.dk).
Helt konkret, så lad være med at melde flytning nogle steder når du beholder domænet i drift, lav det med 301 redirects fra de gamle til de nye sider.
Som Kenneth siger, hvis I ikke selv har fod på det, så få fat i en der har det.
Og tak for det. Det er ikke noget der skal gøre lige nu, ved blot at det ligger i den nærmeste fremtid, så ville lige stikke en finger i jorden om det.