Ja, jeg fik selv adgang til Volunia d. 10 Juni, og jeg er nu heller ikke endvidere imponeret over deres resultater.
Jeg må dog erkende at jeg gerne på nuværende tidspunkt ser at deres popularitet stiger voldsomt, da næsten ALLE mine "exact match" keyword domæner ligger nummer 1 og 2 når man søger efter den specifikke søge-sætning - selv nogle af dem uden indhold. :) Resultaterne minder om Googles for mange år tilbage.
Jeg er ganske enig i at når man snakker om en potential konkurrent til Google, så skal man altså komme med noget bedre end det de disker op med her - og nettet er så simpelt! Man får næsten altid kun én chance for at gøre det rigtigt fra start af - når det handler om store projekter som disse.
Hvis man blot ser på Cuil (Læs mere om Cuil her eller her), som skulle være en Google-dræber i sin tid, så diskede de også op med noget der ikke nåede Google's resultater og brugervenlighed til sokkeholderne - og når resultaterne ikke er tilfredsstillende fra start af - kontra Google's - ja så går man automatisk tilbage til det man ved der virker bedst på det pågældende tidspunkt (i det her tilfælde - Google). Det er farligt at udnævne sig til at være enten lige så god, bedre eller mere relevant - hvis ikke det er tilfældet.
Jeg vil sikkert i ny og næ vende tilbage til Volunia, for at se hvordan det skrider frem, men jeg vil nok ikke i en nær fremtid komme til at bruge den som en søgemaskine - jeg vil nok snarere tro at der heller ikke går mere end 2-3 år før også denne søgemaskine er nedlagt - men som en skrev før mig: Så er konkurrence altid godt! Det gør jo at man går den ekstra mil for at blive bedre end de andre, og derfor konstant forbedre sig.
Med Venlig Hilsen
Morten - Der desværre ikke tror på denne søgemaskine. Jeg vil vove at påstå at Bing.com er flere niveauer højere og bedre end Volunia.