Vi talte også altid forskellige ting. Grønne biler mod blå biler. Vi brugte aldrig at tælle de røde biler, da den som talte dem, altid var en sikker vinder. Så har vi også talt køer på hver sin side af vejen.
Da vi blev ældre havde min søster og jeg tit konkurrencer om at nævnte flest ting, især film. Nævn 10 film med Tom Cruise, Bruce Willis osv. Eller nævn 5 byer med A, B, C osv.
Den med til te hos kejseren var også altid populær. Det er en huskeleg. Den første siger f.eks:"Jeg var til te hos kejseren og der mødte jeg min mormor." Så siger den næste: "Jeg var til te hos kejseren og der mødte jeg min mormor og Anders And". Man kobler hele tiden et nyt navn på og til sidst ender det ud i noget værre noget, for man kan bare ikke blive ved med at huske det hele. Men det er sjovt.
Den kan også skiftes ud med mad "og der spiste jeg rødgrød, leverpølse osv". Eller "der så jeg en rød ballon, en trebenet hund osv."
Ellers har vi også altid sunget meget i bilen. Der er nogle sange som jeg i dag kun forbinder med vores ferieture i bilen.
Og så har min far altid gjort meget ud af at vi skulle følge med på et kort, så vi kunne se hvor vi var og hvor vi skulle hen. Det var både sjovt og lærerigt.
Mange hilsner
Anette