Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lege med børn i bilen

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Jeg leger tit små quiz-lege med min datter, når vi begge er i rette humør. Det behøver såmænd ikke foregå i bilen, men det kan det sagtens gøre. Jeg stiller et spørgsål og bestemmer suverænt hvor mange point, der gives. Det er lidt som at læse Trivial Pursuit-spørgsmålskort men uden kort - kun fantasien sætter grænser...

Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Aug 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 09:52

Banko, med det sidste nummer i modkørende bilers nummerplade. 

Fra Vojens
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 10:35

Vi fordriver tiden med ABC, man vælger en kategori f.eks. mad, hovedstader eller lignende, også starter man ellers og ser hvor langt man kan komme på skift... A = ananas B = Brød C = ??? osv osv osv...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:45

Brian Reinhold Jensen:

Hans Stokholm Kjer:
Her siger de helt klart "Wuffelli-Wuffelli-Wuffelli-Wuffelli"Cool

At tænke sig - det må være to forskellige sprogstammer inden for Vuffelhorn Stick out tongue

/Brian

Jeg er lige blevet belært af gode kolleger, der findes åbenbart flere "stammer".

F.eks. ser de hvert år, på skiferie, mange Snevuflere, en helt speciel art der spiser sne :-)
(De kan dog ikke huske om de siger "snufffel snuffel snuffel) 

Undskyld
/Brian 

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 13:24

Vi talte også altid forskellige ting. Grønne biler mod blå biler. Vi brugte aldrig at tælle de røde biler, da den som talte dem, altid var en sikker vinder. Så har vi også talt køer på hver sin side af vejen.

Da vi blev ældre havde min søster og jeg tit konkurrencer om at nævnte flest ting, især film. Nævn 10 film med Tom Cruise, Bruce Willis osv. Eller nævn 5 byer med A, B, C osv.

Den med til te hos kejseren var også altid populær. Det er en huskeleg. Den første siger f.eks:"Jeg var til te hos kejseren og der mødte jeg min mormor." Så siger den næste: "Jeg var til te hos kejseren og der mødte jeg min mormor og Anders And". Man kobler hele tiden et nyt navn på og til sidst ender det ud i noget værre noget, for man kan bare ikke blive ved med at huske det hele. Men det er sjovt.

Den kan også skiftes ud med mad "og der spiste jeg rødgrød, leverpølse osv". Eller "der så jeg en rød ballon, en trebenet hund osv."

Ellers har vi også altid sunget meget i bilen. Der er nogle sange som jeg i dag kun forbinder med vores ferieture i bilen.

Og så har min far altid gjort meget ud af at vi skulle følge med på et kort, så vi kunne se hvor vi var og hvor vi skulle hen. Det var både sjovt og lærerigt.

Mange hilsner

Anette

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)