Jeg synes ikke rigtigt at det giver mening at linke til nintendo fra en webshop. Hvis folk ønsker at købe en nintondovarer ved de for det første godt hvad det er - og for det andet sender du folk væk fra din hjemmeside når de trykker på linket. alt i alt kan du miste kunder på det ;-)
Hvis jeg har f.eks 50 produkter fra Nintendo er det så noget fjol under alle produktbeskrivelser at lave et anker-link der hedder
"Producent: Nintendo" til nintendos hjemmeside
Eller er det ligegyldigt/godt/skidt osv?
Jeg ved, at indenfor tøjbranchen der er der faldet en dom ved Sø- og Handelsretten mod et firma, fordi de gjorde ovenstående. Problemet var bare, at de ik var autoriseret forhandler af firmaets varer, men fik dem via andre kanaler. Da linket gjorde, at forbrugerne opfattede shoppen som autoriseret forhandler, så tabte shoppen sagen...
Så sådan et stunt skal nok ik gøres uden forbehold. Og det skal nøje overvejes alt after branche osv...
Ser man på det fra en forbruges synspunkt, så har linket INGEN værdi. De er ligeglade med producentens hjemmeside, når de er igang med at shoppe varer... Det er sådan noget, at forbrugere tjekker ud på forhånd, og ikke i selve shoppe processen...
Well, jeg ved ikke rigtig hvad min tanke var om det - det var mest af alt, om der evt var et gram af juice i det og så nok mest fordi jeg følte det skabte lidt "for øjet" at gøre det f.eks når jeg nævnte et firma i mine produktbeskrivelser :)